header-photo

نامه جمعی از کاربران بالاترین در اعتراض به نوشته نادرست و توهین‌آمیز سایت جرس


مدیریت محترم سایت وزین جنبش راه سبز (جرس)
با عرض سلام و خسته نباشید

پیرو مطلب منتشرشده در سایت جرس با عنوان «نقدی بر بالاترین» به قلم آقای امید سبزینه به تاریخ 7 بهمن 1388 ساعت 4:58 بعدازظهر، اینجانبان جمعی از کاربران سایت بالاترین لازم می‌بینیم جهت برطرف شدن سوءتفاهات و تنویر افکار عمومی، توجه شما و خوانندگان محترم سایت جرس را به نکات زیر جلب نماییم:


1. اعضای سایت بالاترین جمعی از کاربران اینترنتی ایران با علایق و سلایق مختلف هستند که در چهارچوب فضای آزادی بیان و تضارب آرا که توسط این سایت وب 2 فراهم آمده به انتشار نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره می‌پردازند. حتی بسیاری از طرفداران دولت نیز عضو بالاترین بوده و از این فضا برای انتشار نظرات خود استفاده می‌کنند. هرکس که با نحوه فعالیت سایت بالاترین اندک آشنایی داشته باشد به این موضوع واقف است.

2. سایت بالاترین از بدو پیدایش خود اقدام به عضوپذیری بدون هیچ محدودیتی نمود اما پس از گذشت مدت زمانی، از سویی به دلیل تقاضای بسیار زیاد عضویت و از سوی دیگر محدودیت منابع ناچار شد عضوگیری را منوط به داشتن دعوت‌نامه کند. با این حال مدیریت سایت و بسیاری از اعضای بالاترین برای همه متقاضیان عضویت، بدون توجه به گرایش سیاسی و مذهبی آنان، دعوت‌نامه ارسال می‌کردند. متاسفانه بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری 22 خرداد و حوادث پس از آن، سرورهای بالاترین آماج حملات طرفداران دولت قرار گرفت به نحوی که بالاترین برای ادامه کار خود با مشکل جدی مواجه شد و از این رو برای حفظ کیفیت سرویس‌دهی به اعضای خود مجبور شد عضوگیری را حتی با دعوت‌نامه به حالت تعلیق درآورد که این مشکل تا کنون باقی است. به گفته مدیران بالاترین این مشکل موقتی بوده و عضوگیری در آینده از سر گرفته خواهد شد.

3. اکثریت اعضاء و کاربران فعال بالاترین مخالف هرگونه توهین به اقوام و مذاهب گوناگون ایرانی هستند. ادعای مطرح‌شده در مطلب مذکور (که اولین بار در سایتی با گرایش تجزیه‌طلبانه انتشار یافته و نشانگر نیت غیرخیرخواهانه  آنان است) پیرامون توهین گسترده به اقوام ایرانی در سایت بالاترین عاری از حقیقت و کذب محض است. توجه شما را به این نکته جلب می‌کنیم که بسیاری از کاربران فعال بالاترین از اقوام مختلف کشور نظیر آذری، کرد، بلوچ و غیره می‌باشند. بدیهی است که به دلیل ماهیت سایت بالاترین ممکن است افرادی با سوءاستفاده از فضای آزادی بیان اقدام به توهین به اقوام کنند که این افراد توسط اکثریت اعضاء طرد شده یا از طرف مدیریت بالاترین با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.

4. به گواهی بسیاری از دوستان و دشمنان، سایت بالاترین در جریان اعتراضات پس از انتخابات نقش کلیدی و تعیین‌کننده‌ای ایفا کرده به نحوی که بسیاری از تجمعات و برنامه‌های جنبش سبز در هفت ماه و نیم گذشته، نخستین بار در سایت بالاترین مطرح و برای آنان تبلیغ شد. همچنین برخورداری از تعداد بسیار زیادی کاربر فعال در سراسر کشور، بالاترین را تبدیل به یکی از منابع اصلی انتشار اخبار، تصاویر و فیلم‌های تجمعات جنبش سبز کرده است.


5. آن‌چه تحت عنوان انتشار «مطالب ساختارشکنانه و افراطی» به بالاترین نسبت داده شده در واقع خواست‌ها و شعارهای اساسی مردم در راهپیمایی‌های مختلف پس از انتخابات خصوصاً راهپیمایی روز عاشورا است. از آن‌جایی که اعضای بالاترین از میان کاربران عادی اینترنت و نه فعالان شناخته‌شده سیاسی هستند بدیهی است که منافع ملت را به منافع گروه‌های مختلف سیاسی پیوند نزده و تنها به بازتاب صدای مردم می‌پردازند. از این رو ممکن است خواست‌های مردم به مذاق عده‌ای خوش نیاید.

6. در پایان ابراز امیدواری می‌کنیم سایت وزین جرس با عنایت به عرف کار رسانه‌ای و روح حاکم بر قانون مطبوعات، ضمن انتشار این نامه در سایت خود همچون گذشته مطالب مختلف را پیش از انتشار از حیث صحت، دقت و نیات احتمالی نویسندگان مورد بررسی دقیق قرار داده تا کماکان وجهه و اعتبار خود را به عنوان یکی از منابع قابل‌اعتماد در نزد طرفدارن جنبش سبز حفظ کند.

با تشکر و تقدیم احترام
جمعی از کاربران بالاترین


3 comments:








ناشناس

گفت...

اخوی شما خودت هم یکی از همونایی
از آذری گفتن ات بجای ترک معلومه





Reza

گفت...

بالاترينی‌های عزيز مشكل نويسنده اينجا نبوده كه شماها توهين‌كننده به قوميتها هستيد. مشكل اينجاست كه تجزيه‌طلبان ناراحت شدند كه چرا دستشان توی بالاترين رو شده و نتوانسته‌اند به هدفشان برساند و برای همين اين حرفها را زده‌اند.
فقط مشكل اينجاست كه مديريت سايت جرس چرا اجازه نشان دادن همچين مقاله‌ای را لای مقاله‌های خوب و مثبت خودشان داده‌اند و اگر اشتباهی داده‌اند، چرا هنوز واكنش نشان نداده‌اند. اين خيلی بد است كه مردم فكر كنند خائنين به وطن و تجزيه‌طلبان سايت جرس را هدايت می‌كنند.





ناشناس

گفت...

عزیزم
این موضوع و شما نادیده بگیر
ببخش
اشتباه شده
اصلا احساساتی شده این و نوشته
اصلا نفوذی بوده
الان وقت پرداختن به این مسائل نیست
وحدت ایجاد کنید و هر موضوع این چنینی که اومد و نادیده بگیرید یا به صورت خصوصی پیگیری کنید

واقعا انقدر درک ندارید تو این وضعیت که حکومت میدونه هیچ قدرتی در برابر مردم توانایی ایستادگی نداره
تنها صلاحش از بین بردن وحدت هست

بجای این بچه بازی هایی که راه انداختدین
ابتدا خصوصی مشورت کنید تا به برنامه واحد برای 22 بهمن برسید
بعد در بالاترین فقط روی همین برنامه کار کنید

واقعا مردم باید روی پای خودشون وایستن
از شماها هم هیچی در نمیاد
یک ذره سیاست هم ندارید

امیدوارم وضعیت فعلی و درک کنید و هر مسئله کوچک و بزرگی که باعث از بین رفتن وحدت بشه و نادیده بگیرید

وقت کمه
موفق باشی




Blog Widget by LinkWithin