header-photo

قول بدهیم به جای فحش دادن و نفرین کردن برای پیشبرد جنبش سبز کاری بکنیم


بی لیاقتی ها و خیانت های حکومت دیکتاتوری-کودتایی ایران آن قدر زیاد، پرشمار و باور نکردنی هستند که هر روز هر ایرانی دلسوز و فهمیده را از خشم و افسوس و نفرت پر کند. البته وقتی که دست خالی باشد شاید چاره ای جز نفرین کردن و فحش دادن نداشته باشیم ولی با تولد جنبش سبز و راه سبز امید دیگر نباید انرژی هایمان را صرف تخلیه ی زبانی کنیم. بهتر است هر بار که از دست کودتاچیان خشمگین می شویم بلافاصله با خود بیاندیشم الان چه کار می توانیم در راه پیشبرد جنبش سبز انجام دهیم. به تعداد هر فحش یک عدد هفت سبز روی دیوار ها بنویسم. به تعداد هر نفرین یک بیانیه پرینت بگیریم و پخش کنیم.


روان شناسان می گویند فحش دادن و بد و بیراه گفتن باعث تخلیه ی فشار ناراحتی می شود. البته توصیه نمی شود که خشم را تخلیه نکرد ولی بهتر است به جای تخلیه ی موقتی، آن را به شیوه ی سودمندی در خدمت ساختن فردایی بهتر برای ایران قرار داد. از سوی دیگر، اگر فحش دادن (که یک واکنش تند محسوب می شود) تبدیل به روش همگانی بشود آن وقت از یک طرف باعث نفرت پراکنی در جامعه می شود و از سوی دیگر اگر کودتاچیان بیشتر از زمان مورد توقع جامعه در قدرت بمانند باعث سرخوردگی عمیق خواهد شد. پس بیایید به هم قول بدهیم که به جای خلع سلاح کردن خودمان با فحش دادن و نفرین کردن هر بار درگیر چنین احساسی بودیم بلافاصله کاری سبز انجام دهیم برای ساختن ایرانی بهتر. از همین الان. سبز باشید و برای ترافیک سبز و روز 16 آذر تلاش کنید.




رسانه شماییـــــــــــــــــــــــد لطفا این نوشته را برای دیگران هم بفرستید
«حرف حساب» ف.ی.ل.ت.ر است از دیگران بخواهید از  اینجـــا  مشترک شوند. با سپاس


1 comments:








ناشناس

گفت...

با سلام و امید به ایرانی‌ دموکراتیک،

یک پیشنهاد در این مورد ارائه می‌کنم.

با وصف این که در شب ۱۶ آذر باز آزادی خواهان زیادی بر روی بامها ی خانه‌ها با فرید الاه و اکبر فریاد درد خود را به آسمان خواهند رساند و با نظر به این که تعداد زیادی از ملت ما هم به حق از ترس از این آدم خواران بسیجی در خاموشی به همدردی با ملت خود میمانند،

اگر هر کسی بام خانه خود را با روشن کردن شمع‌ها و چراغ‌های نفتی‌ به فریاد بکشاند، سمبلی بی‌ خطر را با این آزادیخواهان بر اجرا می‌گذرد.

نقش شمع از اسلام در این روز به نمایشی از آزادی خواهی به حق ملت ایران با میگردد.

هیچ کسی هم به خاطر روشن کردن شمع و یا صرف جویی از پول برق به اعدام و دستگیری نخواهد رسید.

من فکر کنم که این‌ها دیگه مجبور شوند دم دره هر امام زده ، مسجد و یا عزاداری تابلو نصب کنند:

لطفا از حمل و روشن کردن شمع اکیدا خود داری کنید!

امید که مرا فهمیده باشید.

مرگ بر دیکتاتور‌ها و دمکراتی برای ایران و ایرانی‌.
nebi | Homepage | 11.26.09 - 9:00 pm | #




Blog Widget by LinkWithin