header-photo

چرا به کروبی رای نمی دهم (2)

یادک: می کوشم تفرقه آمیز نگویم. لطفا اول اینجا را بخوانید.

1. کروبی با وجودی که حمایتگران سازمانی-حزبی اندکی دارد ادعاهای بزرگی (تغییر قانون اساسی) را مطرح می کند. این کار صادقانه نیست چون هیچگاه نمی گوید در حالی که اکثر اصلاح طلبان با او نیستند و اصولگرایان نیز علیه اویند چگونه می خواهد این کارها را انجام دهد.

2. پایگاه رای کروبی (آنانی که قبلا به پیشنهاد 50 هزار تومانی اش رای داده بودند) امروز احتمالا ترجیح می دهند به احمدی نژاد که این طرح را تا حدودی پیاده کرده رای دهند.

3. برخی از حامیان کروبی (همچون دفتر تحکیمی ها) تحریمی های دیروزند.  بدبینم که شاید اینان برای فرار از سرزنش تاریخی تحریمی بودن کروبی را انتخاب کرده باشند. وجدان راحت اینان کمکی به تغییر وضع موجود نمی کند. گرچه به هرحال این رای ها به کم شدن در صد رای احمدی نژاد کمک می کند و این نکته ی مثبتی است و از آن استقبال می کنم.

4. با توجه به موارد 1 و 3 برخی رای به  کروبی را عملی روشنفکرانه می نمایانند و مثلا می گویند آن قدر روشن فکرند که نمی خواهند همراه مد موج سبز شوند! برای من دیگر خواب و خیال های بی پشتوانه ی براندازی های یک شبه جاذبه ای ندارد و هیچ علاقه ای هم به نشان روشن فکری ندارم. فقط می خواهم رایی بدهم که مطمئنم باشم به جای ارضای حس خود روشنفکر بینی ام در زندگی روزمره ی مردم و خودم تاثیر داشته باشد. جالب تر اینکه برخی نیز که در دور قبل برای پرهیز از رفسنجانی به احمدی نژاد رای داده اند(!؟) امروز می گویند می خواهند به کروبی رای بدهند. من هر چه کردم نتوانستم بفهمم با چه معیاری همانقدر کروبی در برابر موسوی یک انتخاب درست است که احمدی نژاد در برابر رفسنجانی!

5. من مستقلم و در بهمن ماه (ماه ها قبل از مد سبز!) موسوی را به خاتمی ترجیح دادم (اینجا) و اتفاقا گفتم که حضور خاتمی می تواند هیجان بیشتری تولید کند ولی روشش را نمی پسندم. این استقلال اما من را بی نیاز از توجه به نظر نخبگان سیاسی و فرهنگی و اجتماعی جامعه و حتی قضاوت ذاتی خود جامعه نمی کند. وقتی علاوه بر خود خاتمی نخبگان فراوانی از تمام حوزه ها و نیز جبهه ی اصلاحات رسما از موسوی حمایت می کنند یعنی اینکه بیشترین بدنه ی فکری-فرهنگی-لجستیکی-مدیریتی مخالفان وضع موجود آماده اند تا با او برای اجرایی کردن برنامه هایش همکاری کنند. در مقابل تیم کروبی تنها انگشت شماری از شخصیت های شناخته شده را دارد که اغلب دلگیری شخصی از اصلاحات دارند. آیا اصلا این ها با هم قابل مقایسه اند؟ آقای کروبی تمام وعده هایش را می خواهد با همین چند نفر معدود پیش ببرد؟

6. روش های ناآشتی جویانه ی کروبی با دیگر گروه های اصلاح طلب (فارغ از اینکه مقصر کیست) سیاستمدارانه نبوده است و من این روش را که در زبان عامه به آن لجبازی و رو کم کنی می گویند شایسته ی جایگاهی ملی نمی دانم.


1 comments:








ناشناس

گفت...

به آسانى نميشه در اين باره تصميم گرفت. همونجورى كه خودت هم ميدونى صرف حمايت گروهى يا افرادى كه, در گذشته از كانديدايى حمايت كردند يا نكردند، نميتونه معيار باشه.
چيزى كه باقى ميمونه براى مقايسه, يكسرى برنامه هاى ارائه شده هست و ديگرى فاكتورهاى شخصى كانديدا و تيمش!
برنامه هاى موسوى در عرصه اقتصاد خوب تدوين شده بود(فارغ از جنبه امكان اجرا) ، مال كروبى چندان روشن نبود، مال رضايى از ديد من از هر دو منطقى تر و مدرن تر بود!!!
ولى اين فقط يك سرفصله... موسوى در باره عرصه فرهنگى يا بهتر بگم حقوق شهروندى چيز خاصى ارائه نميكنه، در اين مورد خيلى از كروبى عقب ميفته و جالبه از رضايى هم!!
نكته مهمى كه موسوى داره سابقه درگيرى زياد با رهبرى است كه اين ميتونه به دليلى پشتوانه راى به كوتاه نيامدن در بزنگاه هاى آينده منجر بشه كارى كه خاتمى از عرضه اش خارج بود.
اما اين نكته كه ميگى كاملا درسته، دادن وعده اى كه سر خرمن باشه آسونه مهم اونه كه طرف از پسش بر بياد..با اين وجود همه فاكتورها را بايد در يك سبد گذاشت و وزن كرد... براى من كروبى هنوز چربش داره
ارادتمند
fabian | Homepage | 06.11.09 - 3:59 pm | #

plz go and vote here:
http://aviny.com/polls/poll.aspx
Anonymous | 06.11.09 - 6:53 pm | #




Blog Widget by LinkWithin