header-photo

چرا رای سبزم را به کروبی نمی دهم

( البته فعلا.  یعنی در مرحله ی اول. اگر مرحله ی دومی بود باید با توجه به واقعیات آن تصمیم گرفت .)
بعضی از دلیل ها که گمان می کنم باعث اختلاف افکنی و تفرقه نخواهد شد.

1. کروبی شخصا دارای بینش نیست و به نظر می رسد نظرات دیگران را باز می گوید.

2. کروبی قدرت بیان، قدرت تحلیل و قدرت گفت و گو که از ابزار اصلی یک سیاستمدار است را کم دارد (همانی که مثلا نقص گوردن براون در مقایسه با تونی بلر است)

3. اطرافیان کروبی بسیار محدودند و اکثرا (همچون خودش) قهر کردگان از اردوگاه اصلی اصلاح طلبانند. بدبینم که نیت اینان نوعی رو کم کنی باشد تا حقیقتا نجات ایران از وضع موجود.

4. وجود آنتی پاتی (عدم دوستی) بین شیخ و همراهیانش و اردوگاه بزرگتر اصلاح طلبان عملا باعث می شود که او برای انتخاب وزیران و مدیرانش با محدودیت بسیار زیادی مواجه باشد.

5. با توجه به اینکه خاتمی (به عنوان رهبر نمادین و فکری اصلاحات که از هر دو کاندیدای اصلاح طلب شناخت بسیار نزدیک و کاری دارد) موسوی را از بین این دو نفر برگزیده و حاضر است پس از انتخاب میرحسین به کمک او بشتابد بهتر است به انتخاب او گرایید تا بشود سرمایه ی اجتماعی او را نیز به سرمایه ی اجتماعی موسوی جمع کرد و برای نجات ایران از هر دو سرمایه بهره مند شد.

6. به خرد جمعی احترام می گذارم و از آنجاییکه خود را نزدیک به اصلاح طلبان می دانم و اکثریت آن ها در قالب گروه ها و حزب های شناخته شده و رسمی از کروبی حمایت نکرده و در عوض از موسوی حمایت کرده اند من هم رای سبزم را به کروبی نمی دهم و همراه با این خرد جمعی از میر حسین موسوی حمایت می کنم.


1 comments:








ناشناس

گفت...

من هم كم و بيش به همين جمعبندى رسيده ام
فابيان | Homepage | 06.09.09 - 9:42 pm | #

be nazare man karoubi behtare. man ye chizi ke nemifahmam ine ke chera mikhan mardom be mousavi ra@y bedan be nazare man karoubi motmaen tare,... mousavi ham messe khode khatamie adami nist jeloye amsaale ahmadinejad ke ziadam hastan too iran betoone vayse! shoma ino too monazerash ba ahmadinejad mibinin! chizi ke az khatami to 8 saal didim
pourya | 06.10.09 - 9:37 pm | #

سلام. باید بگویم من با نظرات شما به هیچ عنوان موافق نیستم. گمان می کنم این موجی که سبز نامیده شده تنها یکی از معایب فرهنگی اجتماعی ما را آشکار می کند که جوانان ما بیشتر تمایل به هیجان و تصمیم گیری های عاطفی و حسی دارند آن هم در مواردی که نیاز به عقلانیت بیشتر احساس می شود.
اشتباه بزرگ شما این است که گمان می کنید اصلاحات در حال حاضر با اندیشه های کنونی آقای خاتمی به جائی می رسد. اتفاقا بزرگترین اشتباه آقای خاتمی موضع گیری فعلی ایشان است. از آن می ترسم که اگر آقای موسوی انتخاب شد از فردای آن مردم با واژه ها و مفاهیمی مثل بت شکن، خط امام، فرمان هشت ماده ای امام و مفاهیمی از این دست که زمان کارائیشان سالهاست که گذشته است سعی در احقاق حق خود داشته باشند.
من هم نردیدی ندارم که موسوی در راه اصلاحات قرار می گیرد اما باور کنید این جریان را از جائی قبل از دوران خاتمی آغاز خواهد کرد.
با آرزوی آینده ای روشن برای ایران
حمید از آلمان
حمید علانوری | 06.11.09 - 10:12 am | #

مجبوری تحلیل کنی؟ ها ها
Anonymous | 06.12.09 - 1:10 pm | #




Blog Widget by LinkWithin