header-photo

لعنت بر تمام کسانی که عروسی امان را تبدیل به عزا کرده اند

آن هایی که فیلم دیکتاتور چارلی چاپلین را دیده اند می دانند که با حرکت دست او جمعیت شروع به تشویق می کنند و یا دست زدن و تشویق را قطع می کنند (اینجا دقیقه ی 4 هر دو مورد را دارد) حالا شده است داستان جمهوری اسلامی. همه چیز شده است دستور جمهوری اسلامی. دستور می دهد که:  به بهشت برویم، در انتخابات شرکت کنیم، ازحق زندگی بگذریم و حق هسته  ای را فریاد کنیم، همیشه گریان باشیم ولی ادای خوشحال ها و خوشبخت ها را در بیاوریم، ریش بگذاریم، چکمه نپوشیم، به احمدی نژاد رای بدهیم، شورای نگهبان را دوست داشته باشیم، زیر تمام فرم های استخدامی و انتخاباتی امضا کنیم که به ولایت فقیه اعتقاد داریم گرچه زیر لب ناسزا می گوییم. دستور می دهد که باور کنیم که مردم خودشان نمی فهمند چه چیزی برایشان خوب است و چه چیزی    برایشان بد است اما 12 نفر منصوب رهبر در شورای نگهبان البته که می فهمند!

 و جمهوری اسلامی دستور می دهد که چگونه ازدواج کنیم: همه جا رنگ است و بادکنک و  گل و بلبل! حتی دایره و تمبک هم هست (البته باید رویش علی و فاطمه نوشته شده باشد تا مجاز باشد!). حالا در عکس های پایین بگردید و یک آدم شاد پیدا کنید که از برگزاری این مراسم واقعا به وجد آمده باشد.

لعنت بر تمام کسانی که شادترین مناسبت زندگی آدمیان را هم تبدیل به عزا و ماتم و ترس و خود سانسوری و دغدغه و ریا و فریبکاری و صحنه سازی کرده اند! لعنت بر هر چیزی که این ها مدعی دفاع از آن هستند!

به عکس اول نگاه کنید: آیا اینگونه کسی را گونی پیچ کردن بهره ای از زیبایی و شادی دارد؟  آیا شما در قیافه ی شرکت  کنندگان و یا اجرا کنندگان جز عبوسی و گرفتگی چیز دیگری می بینید؟
لینک عکس ها از خبرگزاری مهر (یک و دو)

توضیح ضروری: دوستی ایمیل زده و به من تذکر داده که عکس هایی که گذاشته ام مربوط است به اجرای  گروهی از  ناشنوایان در این مراسم. من بی خبر بودم اما قصد کلی من  اشاره به فضای غمزده ی مراسم است. البته در مراسمی مشابه نیز شرکت کرده ام و دیده ام چگونه همه باید شادی هایشان را با هزار ترس و نگرانی مخفی کنند تا حراست و بسیج و ... برایشان پرونده درست نکند  و ... به هرحال انتقاد من از حکومتی که برای همه چیز دستور و بخش نامه صادر می کند و برای مردم پرونده درست می کند و بسیجیان را در برابر مردم قرار می دهد  و خود را قیم تمام خصوصیات و عمومیات  انسان می داند و زندگی شاداب را از آن ها دزیده است ربطی به اجرای این عزیزان  و یا نوع پوششی که آن ها را مجبور به پوشیدن آن کرده اند ندارد. 


همچنین توضیح هم داده اند که 6 نفر از فقها منتخب رهبرند و نه دوازده نفر. غافل از اینکه بقیه ی شش نفر هم با انتخاب رییس قوه ی قضاییه که باز منتصب رهبر است و تصویب مجلسی که باز تعیین صلاحیت نمایندگانش باید به تایید شورای نگهبانی برسد که منتصب رهبراست  و نتیجه اش مجلس هفتم و هشتم می شود  انتخاب می شوند. پس توفیر جدی یی نمی کند. 










1 comments:








ناشناس

گفت...

salam,
man bara shoma moteasefam ke lebase mahaliye aghvame mokhtalef ro maskhare mikonid va be oonha migid gooni,lotfan berid etelaate omoomitoon ro bala bebarid va bad harf bezanid.age mikhayd dolate biorze ro maskhare konid say konid ke be hame tohn nakonid vagarna shoma biorzetar mishid,aslan dalile inke dolataye avazi mesle in dolat miyan sare kar ine ke montghedine ahmaghi mesle shoma daran.

----------------------------------

حرف حساب: سلام سارا خانم با اجازه اول حروف فارسی نوشته ی نامهربان ولی از سر دلسوزی شما را می گذارم

سلام، من برا شما متاسفم که لباس محلی اقوام مختلف رو مسخره می‌کنید و به اونها میگید گونی، لطفا برید اطلاعات عمومیتون رو بالا ببرید و بعد حرف بزنید. اگه میخواید دولت بی عرضه رو مسخره کنید سعی‌ کنید که به همه تهن نکنید وگرنه شما بی عرضه تر میشید، اصلا دلیل اینکه دولتی عوضی‌ مثل این دولت میان سر کار اینه که منتقدین احمقی مثل شما دارن.

------------------------

حرف حساب: اما پاسخ این حقیر. راستش در باره ی قسمت احمقش که قضاوتی نمی کنم ولی این که از لباس محلی بی خبر باشم را کم که نه ولی خیلی زیاد اشتباه می کنید. اول اینکه هر چیزی در زمینه و محیطی که استفاده می شود معنا دارد. نمی شود لباس محلی را داشت اما رقص محلی را نداشت. اما در ثانی اگر خواستید بدانید که لباس محلی شمایل دیگری هم دارد لطفا به لینک های زیر سر بزنید شاید آنگاه با توجه به زمینه ی بحثی که مطرح کرده ام منظورم را از گونی پیچ متوجه بشوید. گذشته از همه ی اینها آن چه که من در اینجا می بینم تلاش زیبایی ناشناسانه برای حفظ حجاب به هر قیمت ممکن است و نه نشان دادن لباس محلی و ...
با تمام این ها اگر شما از این بابت احساس تهمت کرده اید و یا اینکه کلام و نحوه ی بیان من ممکن است چنین چیزی را منتقل کند متاسفم و معذرت می خواهم.
سربلند باشید

http://www.parstimes.com/gallery.../mehregan_2006/
http://iran-tejarat.com/AdFile/2...-1-3-11-50- .jpg
http://img223.imageshack.us/ img2...rkparade0oi.jpg
http://www.skyscrapercity.com/sh...ad.php? t=438949
http://www.daylife.com/photo/0bY...o/ 0bYl8lP0Kb9j2
http://images.chron.com/blogs/ro...nal% 20dress.jpg
http://www.persianschool.com/ ima...thcopyright.jpg


sara | 05.01.09 - 3:16 pm | #

درود بر شما... به حرف امسال این سارا توجهی نکن دوست عزیز..کیه که نمی دونه این سارا خانم همون چماق بدست ریشوییه که بنا بر پولی که می گیره وظیفه داره حرفی بزنه...حتی اگه اون مزخرف ترین حرف عالم باشه ! شما در مورد ولی وقیح و عدم آزادی حرف می زنی و این خانم ریشو به لباس محلی گیر می ده ... یاد شعار هایی که امروز زیاد می شنوم افتادم : بسیجی برو گم شو !

-----------------------

حرف حساب: من از دشمنی و نفرت بین مردم می ترسم چون باعث قدرت گرفتن و سوء استفاده ی قدرت پرستان ضد مردم می شه.
علی | 05.01.09 - 7:23 pm | #

مرسی. از نحوه پاسخ دادنت به اون دوست عصبانی که معنی گونی رو در این مطلب نفهمیده بود، خوشم امد. پایدار باشی
محسن | 05.01.09 - 9:41 pm | #

لذت بردیم از این پاسخ دندان شکن
naiem | Homepage | 05.02.09 - 1:37 am | #

عجب این سارا توپش پر بوده
ای عرفان جان غلام حلقه به گوش میخوان این جماعت
سیروس | Homepage | 05.04.09 - 8:34 pm | #




Blog Widget by LinkWithin