header-photo

ادبیات و تحلیل رییس جمهور (یا مسعود شصت چی؟): دیدند اِِ .... همین‌طور جلو چشمشون ایران شد هسته‌ای

ادبیات هر کس نشان دهنده ی میزان فرهیختگی و برملا کننده درونیات افراد است . آقا ی احمدی نژاد در سخنرانی توجه برانگیز اخیرش باز با استفاده کردن از ادبیاتی که بیشتر به گفت و گوهای کاملا غیر رسمی و محفل های کاملا عامیانه وبا نگاهی کوچه خیابانی به بررسی مسایل حساس ایران و جهان پرداخته و با همین زبان آن ها را نقد و تحلیل کرده است. شگفتی اصلی در این است که چرا بعد از حدود سه سال ریاست جمهوری هنوز هم کسی به ایشان یاد آوری نمی کند که ا یشان مثلا رییس جمهور است هر چقدر هم که اشتباهی. در زیر نمونه ای از سخنان ایشان که را که ماه گذشته ایراد کرده و تازه رو شده است را می بینید. گذشته از ادبیات (که خود گویای نوع نگاه ایشان است)، تضاد های فراوان و ساده انگاری و یا مطلق انگاری های حرف های ایشان بار دیگر تاکید می کند که انگار از صدر تا ذیل ایران را مردان اشتباهی اداره می کنند. (هر کدام از موارد زیر به تنهایی جای تامل دارد.) متن کامل سخنرانی. ء

· اولاً نفت گران شده است خوب به دولت چه ربطی داره؟ مگه نفت همه‌اش میاد تو کیسه دولت؟


· در افتادن با گردن‌کلفت‌هایی است که اساس نظام رو می‌خواهند، همه چیز نظام رو می‌خواهند. نمی‌خواهم حالا باز کنم شما بهتر از من می‌دانید همشون فعالند. سیستم پولی دارند، اقتصادی دارند.


· هر جایی می‌ریری میزنی می‌بینی اوه یه سلسله! گفتم در یه جلسه یه نخ رو می‌کشی می‌بینی پنجاه تا صدا درمیاد.


· در یه جلسه‌ای که با هم داشتند اون رئیس کلشون گفته بود فلانی هر چه قدر تلاش بکنه ما می‌زنیمش زمین! برای اینکه دو جا دست ماست. یکی نفت و یکی بانکه.


· در بخش علمی و تولید علم در همین دو سال و نیم به اندازه دو برابر کل این 5 سال تولید علم شده در کشور .در اختراعات و فن‌آوری توی این دو سال و نیم بیش از کل 5 سال تولید اختراع داشتیم. فقط توی سال 86 یک و نیم برابر کل 5 سال تولید اختراع شد.


· ما شما ببینید من می‌گم اصلاً نمی‌خوام، چون این فضاها را به ضرر کشور می‌دانم ولی بدونید که اگر یه روزی در این سینه باز بشه خیلی حرف‌ها هست برای گفتن.


· یعنی حضرت فاطمه استمرار جریان امامت است. همه هستی برای اوست و به واسطه اونهاست و برای حاکمیت اونهاست. همه درد بشر غفلت از این حقیقت است. همه مشکلات ناشی از غفلت از این حقیقت است جداشدن از این حب‌الله است. خارج از این حقیقت چیزی وجودنداره در عالم ظلمات است.


· حقیقتی وجود نداره در عالم به جز امام؟ چی هست بگید. اصلاً حقیقتی جاری نمی‌شه خوبی‌ای محقق نمی‌شه. نعمتی منتشر نمی‌شود. رحمی نیست مروتی نیست ایمانی نیست توحیدی نیست. چطور می‌تونه محقق بشود؟ یه نفر موحد بشود یعنی مورد عنایت خدا قرار گرفته است. واسطه این عنایت کیه؟ امام است. غیر از امام است؟


· و ما توی این دو سال و نیم البته در تمام دوران انقلاب در همه عالم هستی جاریست به شما عرض کنم ما دست این مدیریت الهی رو هر روز داریم می‌بینیم‌ ها! خدا خودش شاهده که ما می‌بینیم. اغراق نمی‌گم. ندیده‌ رو عرض نمی‌کنم خدمتتون.


· کی ما رو تو جنگ پیروز کرد؟ هنوز مبحوطند قدرت‌های بزرگ. این اربده‌هایی که می‌زنند و هی زنجیر پاره می‌کنند و می‌جوند. چون هنوز باور نمی‌تونند بکنند می‌بینند اِه ... به رغم اون‌ها همشون بسیج شدند، سخت‌ترین روش‌ها رو به کار گرفتند، دیدند اِِ .... همین‌طور جلو چشمشون ایران شد هسته‌ای. همین‌طوری شد.به خدا دست مدیریت امام رو میبینیم تو این صحنه. در خیلی از جاها می‌بینیم.


· دقیقه همه توهین‌های عالم رو جمع کرد به ما گفت. اون خوب خوب‌اش این بود که می‌گفت: حالا به مزخرفات این آقا گوش دهید! اون خوب خوبش این بود. خوب خوبش.


· یعنی أنقدر توهین رو برده بودند بالا که دیگه اگر ما منصرف نشدیم از صحبت کردن، و نتونیم دیگه صحبت کنیم. و بعد اونها یه ادعا نامه علیه ملت ما از موضع دانشگاه این دفعه نه از موضع سیاستمداران! خوب این داشت فحش می‌داد. من هم نشسته بودم اونجا می‌خندیدم.


· من یه لحظه می‌دیدم که این خیلی داره میاد جلو گفتم بیا بیا بیا بیا داری میای تو تیررس خوب داری میای.


· عزیزان من ما چیزی جز امام نداریم اصلا در عالم حقیقتی جز امام نیست تکیه‌گاهی جز امام نداریم ماموریتی جز دعوت به امام نداریم بابا همه مشکلات عالم از مدیریته از این مدیریت‌های فاسد است.



- اینا آدم کشند اینا گفتند اسرائیل باید از بین برود. اینا نمی‌دونم چین چیچین چیچین! همین‌جوری فهش میداد. این مرحله دوم



4 comments:








ناشناس

گفت...

سلان عرفان جان این همون سریال شصت چی هستش
http://www.joojootala.ir/article615.html





Unknown

گفت...

salam erfane aziz
merci be khatere poste ghashanget
mitooni baram davatnameye balatarin befresti?
kheili kheili mamnoon misham
email: majid.razmara@gmail.com





ناشناس

گفت...

آقا یه جا میگه همه چی تحت هدایت امام داره اتفاق می افته
یه جا میگه این بلبشویی که تو دنیا هست
بالاخره همه چی تحت کنترله یا بلبشوی؟
-------------------
راجع به نظرتون باید بگم
هرکسی می تونه به شکل خودش اشتباه کنه
در این نکته من هم با شما موافقم
ولی در ادامه هر کسی هم باید بتونه به شکل خودش انتقاد کنه
و این ارتباطی به " به رخ کشیدن فهم و شعور " نیست
چیزی که من هم ادعایی بر داشتنش ندارم
----------------------
امیدوارم در آینده و در قالب نوشته ها ، بیشتر با هم آشنا بشیم.





ناشناس

گفت...

مبحوطند " نه ، "مبهوتند" درستشه! به نظرم اونی که نوشتین "اربده " هم باید "عربده" باشه.دوتا کلمه رو به اصطلاح.
خواستم تصحیح کنم و کلی هم بهونه براش داشتم ولی پنجاه درصد احتمال می دادم که در مسیر اون چیزی که هدف اصلیم هست نباشه. شما اعتماد به نفس بالایی دارین. تبریک می گم




Blog Widget by LinkWithin