header-photo

شوخی با رای منفی در بالاترین

یادک: این نوشته طنز است و رای های منفی غیر اصولی در بالاترین را به شوخی می گیرد و نه رای های منفی درست را.

دعا در غربت برای منفی های بالاترین: خدایا این بالاترین را از ما نگیر تا فراموش نکنیم زندگی در ایران چگونه است.

شیخنا «وب 2 خان بالا علاف» رای های منفی هردنبیلی بالاترین را چنین تفسیر کرده اند:

1. رای منفی تکراری: چنان باشد که شما لینک را دیده باشی چه در بالاترین باشد یا کمی بالاتر از آن یا کمی پایین تر از آن. فرقی نمی کند که خانه ی خاله دیده باشید یا در میل باکس شخصی اتان. دیدن شما کفایت می کند. بی خیال که چهل و هشت و نیم نفر دیگر رای مثبت داده اند که یعنی ندیده بودند یا دوست دارند دوباره ببینند.
احساس روانی: من چقدر از این ملت بیشتر خوانده ام و چقدر لینک بیشتر دیده ام!

2. نقض کپی رایت: آن باشد که یک مادر مرده ای عکسی از جاهای عمومی برداشته و در هجره ی قراضه وبلاگش گذاشته تا دو تا مشتری بیشتر کاسبی کند. چه غلطا! (اگر همین را از یک سایت عکس جمع کنی خارجگینی لینک کرده می بود آن وقت اصلا منفی نمی گرفت و می شد: به به ... به به ... خیلی ممنون .... خیلی ممنون...!)
احساس روانی: من چقدر خارجی فکر می کنم! من چقدر نورافکنفکر هستم!

3. توهین آمیز: در این باب اقوال فراوان و جنبه های بسیار است لیکن بیشتر در امورات سیاسی- مذهبی کاربرد فراوان دارد. چنان است که سلطنت طلب را پرچم جمهوری اسلامی توهین بودی و برای سکولار آوردن نام حضرت برای امامان دشنامی بودی ناموسی! این مقوله مقالات می طلبد و در این مختصر نگنجد.
احساس روانی: احساس فحش ناموسی به طرف مقابل دادن!

4. تیتر و توضیح نامناسب: آن راگویند که نام لینک دهنده در زیر توضیحات به چشمان مبارک شما بیاید و در یابید که او همان کاربری است که خیلی از او بدتان می آید. دلیلی بهتر از این می خواهید؟ البته اگر اسم کاربر در تیتر هم آمده باشد که دیگر منفی می شود اوجب واجبات.
احساس روانی: از تو خوشم نمی آد داشم! گرفتی؟ (صدای پنجه بکس و دستمال زدن)

5. وقت تلف کنی: (همان تغییر یافته ی «وقتی که تلافی می کنم») آن گاه است که نخواهی سر به تن لینک دهنده باشد و یا عزم کرده باشی پوززنی کرده باشی خفن! البته واجب عینی است که بعد از دادن رای منفی وقت تلف کنی 182 کامنت یا بیشتر بگذاری و 243 دقیقه یا بیشتر وقت صرف کنی و با ژست عاقل اندر سفیه توضیح بدهی که چرا آن لینک وقت تلف کنی بوده است. در این حالت باید با تاسی به سنگ پای قزوین سعی کرد پوزه ی طرف را به خاک مالید.
احساس روانی:آخیییی .... دلم خنک شد!

6. غیر واقعی: آن باشد که شخص شخیص شما آن را غیر واقعی تشخیص بدهید. همین و ختم کلام.
احساس روانی: خفه شو بابا!

7. نقض حریم خصوصی: آن باشد که بخواهی هردنبیلی رای داده باشی و دیگران را هم بخندانی!
احساس روانی: شوخی شوخی نمودمش!

8. سایر قوانین: (نام دیگرش: «انداختن کاربران به جان هم») ان گاه باشد که منفی خونتان حسابی پایین آمده باشد و شدید احتیاج به ژست قانون مند بودن هم داشته باشید.
احساس روانی: دم مدیران بالاترین گرم! ساخته شدم!


افزونه ی بسیار مهم: از آنجایی که گاهی لینک دهنده پوست کلفت است و یا کمی تا قسمتی خرفت است و سیگنال را درست نمی گیرد در تمام موارد بالا گاهی واجب می آید که برو بچ را هم خبر کرد و با حمله گاز انبری و ژست روشنفکرانه لینک دهنده و لینکش را از صحنه ی بالاترین و وسط ترین و دورترین و نزدیک ترین حذف کرد.
احساس روانی: پیروزی قبیله ای! بچه محل نیستی!؟ پــــــــــخ!!ء


3 comments:








human being

گفت...

عالی بود... هم یک طنز قوی و هم یک تحلیل هم جانبه و روانشناسانه و مردم
شناسانه و جامعه شناسانه

خوب تحلیل این کامنت چیه؟ اینکه انسان می خواد به عرفان بگه من بیشتر بلدم!!!
راستی کنجکاو شدم ببینم عرفان جان تو رای منفی می دی؟
من یه بار می خواستم به این بالاترینی های عزیز پیشنهاد کنم که اگر می خواهند فرهنگ تحمل عقاید مختلف را جا بیندازند بهتر است رای منفی را بردارند تا آدم ها یاد بگیرند اگه اختلاف نظر داشتند باب گفتگو راباز کنند... چرا نگفتم؟ توی بالاترین نبودم ... تازه یک ماهی میشه اومدم اما خیلی فعال نیستم... شاید یه چند وقت دیگه .. اما تو چی فکر می کنی در مورد این پیشنهاد؟ هان ؟
باشی همیشه
واقعا لذت بردم از این پست...0





ناشناس

گفت...

سلام انسان نازنین
در بالاترین بودن همان در ایران بودن است!
بماند. من منفی داده ام بسیار کم. واقعا شاید زیر یک صدم در صد کل رای هایم. آن هایی که نامهربانند و یا آشکارا پنجه در صورت می کشند. اما به خاطر مخالفت با عقیده به کسی رای منفی نداده ام. کاش روزگار خوشی در بالاترین داشته باشی که این همیشه کار آسانی برای عمیقانی چون خودت نیست.





ناشناس

گفت...

عکس پورن نذار تو بالاترین، تا منفی نگیری.




Blog Widget by LinkWithin