header-photo

چگونه راه های جدید و نو آورانه برای جنبش سبز پیدا کنیم؟

1. بی هدف فکر نکنید. بکوشید فکر کردنتان برای پیدا کردن جواب به یک سئوال مشخص باشد (مثلا چگونه می توانم حراست اداره را از ایجاد رعب و وحشت باز دارم؟). سپس در جایی ساکت قلم و کاغذ دست بگیرید و احتمالات مختلف را بررسی کنید.

2. هر راه پیش پا افتاده و یا ظاهرا غیر ممکن را بررسی کنید. گاهی ساده ترین کارها و یا سخت ترین آن ها را کودتاچیان پیش بینی نمی کنند. (مثلا ریختن چسب قطره ای در قفل جاهایی که هدف شماست و یا ...)

3. اگر به صورت گروهی کار می کنید جلساتی را با سئوال مشخص تشکیل دهید و در باره ی آن هم اندیشی کنید. سعی کنید از موضوع منحرف نشوید و هدفتان را فقط پیدا کردن راه حلی برای حل مشکل قرار دهید.

4. اگر در محیطی که هستید با مشکل خاصی مواجه هستید و خودتان راه حلی برایش ندارید آن را با دوستانتان (واقعی و مجازی) در میان بگذارید و تقاضای هم اندیشی و کمک فکری کنید.

5. شجاعانه و خطرپذیرانه فکر کنید ولی بعد از پیدا کردن راه حل خردمندانه و زیرکانه برای کم کردن خطر راه های تازه بیاندیشید. اگر از ابتدا با ترس و نگرانی فکر کنید راه جدیدی به ذهنتان نمی رسد.

6. خود را جای حریف بگذارید و بکوشید تجسم کنید از چه چیزهایی وحشت دارد و یا با چه چیزهایی ذهنش منحرف می شود و گول می خورد. حریف را خوب بشناسید.

7. صورت مسئله را بدون جزییاتی که شما از آن با خبر هستید برای دیگران بگویید و بخواهید آن ها از دیدگاه خود راه حل ارائه بدهند. حتما شگفت زده خواهید شد که چرا بعضی از آن راه ها به ذهن شما نرسیده بود.

8. همیشه دنبال پیدا کردن راهی برای انجام کارهای خیلی بزرگ نباشید. کارهای کوچک اما شدنی ارزش بیشتری از کارهای بزرگ و ناشدنی دارند.

9. یک مشکل بزرگ را به مشکلات کوچک تر تقسیم کنید و جداگانه برای هر یک راه حل پیدا کنید. مثلا نگویید چکار کنم که همه ی بچه های پایگاه بسیج با این پایگاه همکاری نکنند. تعداد کمی از آن ها (حتی فقط یک نفر) را هدف قرار دهید و در باره ی آن بیاندیشید.

10. هنگام فکر کردن سعی کنید از قید و بند قوانین و مقرارت معمول خود را رها کنید وغیر معمول باشید. بعدا فرصت پالایش راه حل ها را خواهید داشت.

سبز و نو آورانه بیاندیشید و این این نوشته را برای دیگران هم بفرستید.
25 عکس های زیر هم تقدیم به ذهن های خلاق و سبزاندیشتان. عکس اولی مربوط است به 25 شرکتی که در سطح دنیا نوآورترینند. (روی عکس ها کلیک کنید تا آن ها را در اندازه ی بزرگتر ببینید).


























رسانه شماییـــــــــــــــــــــــد لطفا این نوشته را برای دیگران هم بفرستید
«حرف حساب» ف.ی.ل.ت.ر است از دیگران بخواهید از  اینجـــا  مشترک شوند. با سپاس

Blog Widget by LinkWithin