header-photo

16 آذر: تفسیر یک عکس افشا کننده و شادباش پیروزی جنبش سبز


رییس جمهور میرحسین موسوی در 13 آبان گفت وقتی لشگرکشی نیروها در برابر دانشگاه تهران را دیده با خود گفته اگر حتی یک نفر هم بیرون نیاید این خوف از جنبش سبز خودش نشانگر پیروزی آن است. اما مردم آمدند و مبارزه کردند و 13 آبان را سبز کردند.

16 آذر اما داستان متفاوتی داشت. این روز به دانشجویان تعلق داشت و نه به تمام مردم بنابراین طبیعی بود که در روزی غیر تعطیل در مناسبتی که عمومی نیست تمام مردم در این امر مشارکت نکنند. اما عکسی که می بینید روایت دیگری از فهم، منش و پیش بینی کودتاچیان را آشکار می کند. پرده کشی بین مردم و دانشگاه گواه آن است که:

1. کودتاچیانی که بین مردم و دانشگاه پرده می کشند از پیوند آگاهی و دانش با مردم می ترسند و این شاید بیش از هر اعلامیه و راهمپیایی یی نشان دهنده ی خاستگاه فکری متحجرانه و عقب افتاده ی کودتاگران است و نشانه ایست برای آنانی که هنوز در تردیدند. بخصوص جدا کردن مردم  از دانشگاه به اسم دین (محتوی نوشته روی پرده) اشاره ی دیگری است به شیادی دینی کودتاچیان مردم فریب.

2. این دانشگاهیان پنهان شده پشت پرده کسانی نیستند جز فرزندان و خویشان و دوستان آن هایی که آن سوی پرده اند. این پرده کشی از یک سو تایید سخن رییس جمهور موسوی است که گفت می خواهند بین اعضای خانواده اختلاف بیاندازند و از طرفی هم نشان سبک مغزی کودتاچیان است که گمان می کنند با عوامل فیزیکی می توانند باعث قطع شدن روابط عمیق اجتماعی بشوند.

3. این پرده کشی تایید می کند که کودتاچیان می دانستند که 16 آذر امسال خودبخود ا ز مرز دانشگاه ها گذشته است و اگر هم کسی نمی دانست همین سبک مغزی کودتاچیان پرچم بزرگی شد برای 16 آذر تا همگان بدانند که پشت پرده ی کودتاچیان خبری است.

4. واقعیت دیگری که این پرده کشی آشکار می کند این است که اگر کودتاچیان که اینترنت را مختل کرده بودند و خبرنگاران خارجی را به مدت سه روز از کار منع کرده بودند، اعلامیه های تهدید صادر کرده و پیامک های تهدید فرستاده بودند به نتیجه ی کارشان ایمان داشتند که دیگر لازم نبود بین مردم و دانشگاه پرده بکشند. آن ها بیش از هر کسی می دانند که دیگر این مردم از آن ها نمی ترسند.

5. بین پرده و دانشگاه نیروهای نظامی مستقر شده است تا اگر مردم خواستند از پرده ی مصنوعی و احمقانه ی کودتاچیان بگذرند آن ها را با ضرب گلوله متوقف کنند. حکومتی که با تفنگ بین مردم و دانشگاه می ایستد حتما محکوم به فناست در این نباید شک کرد.

خلاصه آن که این پرده، به عنوان پرده ی تحجر، وحشت، شکست، درماندگی و دانش ستیزی کودتاچیان برای همیشه ی تاریخ خواهد ماند. این پرده نشان بزرگی از پیروزی بزرگ 16 آذر 1388 است. عزیزان سبز خسته نباشید. کودتاچیان روزهایتان به شماره افتاده است شک نکنید.

رسانه شماییـــــــــــــــــــــــد لطفا این نوشته را برای دیگران هم بفرستید

«حرف حساب» ف.ی.ل.ت.ر است از دیگران بخواهید از  اینجـــا  مشترک شوند. با سپاس


1 comments:








ناشناس

گفت...

خیلی‌ خوب و دقیق نوشتی‌!دیگر از عمر این دولت چیزی باقی‌ نیست!
ghalam | Homepage | 12.07.09 - 10:15 pm | #

kheyli ziba tafsir kardi. age koodetachia fahm o sho'oor dashtan ke tarikh in yed doone darso yad migereftan ke hich zalem o dictatori naboode ke betoone jeloye mardom vayse. zende bashi aziz. ma piroozim V
farnam | 12.08.09 - 8:37 am | #

Ye morede jalebe dige ke bayad zekr mikardid ine ke in ahmagha hata natoonestan toole parche morede niazeshoono andaze begiran, in parde 2 tikas,ye tikash roosh mozakhrafate hamishegi roosh neveshte va tike dige sefide. ajab nadanhaee hastan in bisavada. in parde fasele bein nadani va danesh ro be namayesh mizare.
kamal | 12.08.09 - 9:18 am | #

بسیار سنجیده و زیرکانه بود.حرف حساب که جواب نداره.به امید پیروزی
فروردینی | Homepage | 12.08.09 - 9:33 am | #

یا حسین میر حسین
hassan | 12.08.09 - 10:54 am | #




Blog Widget by LinkWithin