header-photo

کودتا، آقا وحید و خود ِآقا: یک عکس و سه تفسیر


کسی که در سمت چپ علی خامنه ای در سفرش به چالوس ایستاده سردار وحید است که اسمش و حضورش بعد از کودتای 23 خرداد بر زبان ها جاری شد و بعد حضورش و عکسش همه جا دیده شد بدون آن که پست رسمی یی برای او عنوان شده باشد. وی برای اولین بار در جلسه ی تنفیذ حضور داشت و حرکات احمدی نژاد را بسیار دقیق زیر نظر داشت. وی حتی در جلسه ی قلابی تحلیف احمدی نژاد در مجلس هم حاضر شد. باز او همان کسی است که در نماز عید فطر با مکاری سعی داشت هاشمی رفسنجانی را کنار احمدی نژاد قرار دهد تا تابلوی دروغین دیگری از وحدت درست کند. و مهم تر از همه او همان کسی است که در شامگاه 22 خرداد اولین خبر رسمی کودتا را به نماینده و پیک ستاد رییس جمهور میر حسین موسوی که حامل پیام پیروزی جناب مهندس میر حسین موسوی در انتخابات بود را داد. اما حضور او در این عکس چه معنایی می تواند داشته باشد. (عکس های مربوط در پایین صفحه)

1. بعد از کودتا و کشتار و شکنجه مردم و ایجاد نارضایتی عمیق در بدنه و حتی فرماندهان پاک و مردمی سپاه، تیم حفاظتی کودتا مستقر در بیت علی خامنه ای دیگر اعتمادی به اکثریت سپاه ندارد و این خود نشانه ی بزرگی از همراهی بدنه ی سپاه با مردم سبز ایران و ترس و وحشت کودتاچیان حتی از نزدیک ترین نیروهای خودشان است.

2. کودتاچیان علی خامنه ای را به گروگان گرفته اند و در همه جا سعی می کنند راه ارتباطی آزاد او با بدنه جامعه و نخبگان مخالف را سد کنند و وی را همیشه تحت نظر دارند.

3. هر دو مورد بالا می تواند درست باشد. یعنی تیم کودتا هم به اکثریت سپاه بی ا عتماد است و هم به علی خامنه ای. در آن صورت باید دید نقش مجتبی خامنه ای و دیگر غایبان در صحنه در این بین چیست.



















 «حرف حساب» ف.ی.ل.ت.ر است لطفا نوشته های آن را با ایمیل به دیگران هم برسانید و یا از آن ها بخواهند از اینجـا مشترک شوند. با سپاس


1 comments:








ناشناس

گفت...

afarin be in deghat o tavajoh,
harfe hesab ,javab nadare
ams | 10.09.09 - 2:24 pm | #


2. کودتاچیان علی خامنه ای را به گروگان گرفته اند و در همه جا سعی می کنند راه ارتباطی آزاد او با بدنه جامعه و نخبگان مخالف را سد کنند و وی را همیشه تحت نظر دارند.

با این قسمت که خامنه ای دیگه به کل سپاه اعتماد نداره کاملا موافقم اما با این قسمت که داره از طرف سپاه کنترل میشه اصلا موافق نیستم!
اگر به گذشته خامنه ای رجوع کنیم میبینیم که رفتار ها و سیاستهای امروز این شخص در دنباله همون رفتارها و سیاستهای گذشته اشه و به عبارتی این فرد تا بوده همین بوده و اینطور نیست که خامنه ای تا پارسال یک طور دیگه رفتار میکرده و الان یک دفعه ای رفتارش عوض شده که ما بتونیم به این ترتیب نتیجه گیری کنیم پس این تغییر رفتار ناگهانی بیانگر یک عامل بیرونی نظیر تحت کنترل بودن یا تحت فشار بودن این شخصه.
ضمنا به یک نکته اشاره نکردید و اونهم اینکه با شدت گرفتن سقوط این شخص به سوی دره های ننگ و تباهی، کمتر جونوریه که حاضر بشه به طمع امتیازات و امکانات موجود همچنان در رکابش باقی بمونه و همین تنگ شدن دایره یاران غار، خودش میتونه یکی از عوامل به چشم اومدن و در دیدرس بودن این تعداد افراد محدود بشه.
niloofar | Homepage | 10.09.09 - 2:32 pm | #
آقا وحید حتما ماموری از روس هاست که اداره کننده اصلی ایرانند وایشان به لحاظ شعور نمیتواند آدمی با درک منطقی باشد تنها نوکر خوبی است این نوکری اجانب هم بهش خوب میاد مبارکش باشد
غلام ابوالفضل او | 10.09.09 - 4:06 pm | #




Blog Widget by LinkWithin