header-photo

وقتی کوتاچیان در دخمه ها نقشه می کشند ما طرح هایمان را در بالاترین و دنباله و فیس بوک برملا نکنیم


بدون شک جنبش سبز از نیروی فکری متنوع تر و با نشاط تری و شمار بسیار بیشتری نسبت به کودتاچیان برخوردار است در مقابل کودتاچیان به سبب دست اندازی به ثروت ملی، توانایی لجستیکی و سازمانی بزرگتری دارند. آن ها به راحتی جلسات محرمانه می گیرند و .... با وجود این جنبش سبز در همین صد روز کوتاه طعم شکست را به آنان چشانده است.

 در این صد روز،  طرح های خودجوش سبز گاهی به صورت روزانه اعلام می شد (بردن عکس آیت الله طالقانی به نماز جمعه 26 تیر) و گاهی تنها دو روز وقت اطلاع رسانی بود و گاهی هم یک هفته و بیشتر. پاسخ های کودتاچیان نیز البته گاهی پر از آشفتگی و سرگردانی بود. اما بعد از تجربه ی روز قدس بخصوص جنبش سبز دریافته است که با هماهنگی و اطلاع رسانی بهتر می توان به نتایج مطمئن تری رسید. اما ایرادی که در این بین دیده می شود لو دادن اطلاعات است. بارها دیده شده که دوستان بسیار خوش فکر و خلاق و پرتوان سبز ایده های ناب و طرح های مبتکرانه اشان را در محیط های عمومی همچون بالاترین و دنباله یا در غالب لینک و یا به شکل کامنت زیر لینک ها دو دستی تقدیم کودتاچیان می کنند.

گاهی نیز نفوذی های کودتاچیان با اظهارات غلط انداز سعی در حرف کشیدن از آزادی خواهان سبز دارند. مثلا روزی یک لینک ارسال شده بود که می گفت ما می دانیم که صدا و سیما مهمترین شاهرگ جمهوری اسلامی است (و البته چند ناسزای تند هم داده بود!) حالا بیاییم همه فکرهایمان را روی هم بگذاریم که از چه راهی صدا و سیما را باید فتح کنیم. در خوش بینانه ترین حالت این شخص باید نادان باشد اما حدس بیشتر بنده این بود که ایشان نفوذی است. و اتفاقا بعضی از دوستان هم پیش نهاد هایی مبنی بر چگونگی وارد شدن به صدا و سیما داده بودند!

پیش نهاد می کنم دوستانی که با یکدیگر آشنایی کامل دارند در اتاق های فکر مجازی چند نفری به تبادل نظر و افکار بپردازند. مثلا  پاسخ هایی که دوستان به لینکی با عنوان "آیا وقت مبارزه ی مسلحانه نرسیده است" و لینک هایی که با این محتوا ارسال می شود گاهی کاملا تهی از ملاحظات حفظ اطلاعات است و تمام امکانات فکری جنبش سبز و باید و نباید هایش را دربست در اختیار کودتچیان قرار می دهد. حتما با هوشیاری سبزهای بیشمار این کاستی نیز برطرف خواهد شد. به امید ایرانی سبزتر.

کسانی که «حرف حساب» را با فیدخوان می گیرند لطفا نوشته های آن را با ایمیل به دیگران هم برسانند و یا از آن ها بخواهند از اینجـا مشترک شوند. با سپاس


1 comments:








ناشناس

گفت...

مطلب بسیار متین و درستی را اشاره کردید. البته باید توجه داشت که با توجه به نبودن یک رسانه مناسب، برای ایجاد یک حرکت وسیع، جنبش مجبور به لو دادن طرحهای خود می باشد. در واقع تنها طرحهایی می توانند به نتیجه برسند که آگاهی یا عدم |آگاهی کودتاچیان تاثیر چندانی بر نتیجه کار نداشته باشد.
Anonymous | 10.04.09 - 5:03 pm | #




Blog Widget by LinkWithin