header-photo

هموطنـــــــم تو ترســــــــــــــو نیستی ... خود را سرزنش مکن

چند ایمیل و کامنت داشته ام که برخی هموطنان خود را به خاطر ترسو بودن سرزنش کرده اند. چند نکته گفتنی است:
1. ترس به هنگام خطر از عاقلی است. چیزی که بد است زبونی و ذلت است. سهم هر کدام از ما از شهامت متفاوت است ولی آنانی که در این روزها گمان می کنند باید شهامتشان بیشتر باشد انسان های شرافتمند و وجدان داری هستند که نگران وطن و هموطنان خویشند. 

2. هموطن! وظیفه ی تمام آزادی خواهان این نیست که هر روز در خیابان ها با نیروهای سرکوبگر کودتاچی دست و پجه نرم کنند و ضرب و شتم بشوند. اگر شما در تحریم شرکت کرده ای، شعاری نوشته ای، انگشتی به علامت پیروزی بلند کرده ای، بوقی زده  ای، بادکنکی هوا کرده ای، ایمیلی فرستاده ای، تلفنی زده ای و ... شما هم در جنبش سبز شرکت داری.

3. اگر هیچ یک از این کارها را هم نکردی باز هم ناراحت نباش. حتما در یک شهرستان کوچک هستی و یا به هر دلیلی امکان شروع حرکت برایت نبوده است. جای ناراحتی نیست هموطنم. ابتدا از کارهای بی خطر شروع کن. از تحریم اجناس تبلیغ شده در صدا و سیما شروع کن. از افزایش مصرف برق در ساعت 9 شروع کن. از یک نوشتن یک عدد هفت سبز در گوشه ای ناپیدا شروع کن. آن گاه قطره ی با ارزش تلاش تو نیز به موج بزرگ سبز می پیوندد تا عاقبت بساط ظلم را از ایران بر کند و فردای سبز را برای همه ی ما هدیه بیاورد. هموطنم تو ترسو نیستی، ما ترسو نیستیم، نترسیم نترسیم ما همه با هم هستیم و بی شماریم.

پی نوشت: از طریق ایمیل این نقل قول از کوئیلو را دریافت کردم شاید بدرد بخورد.


رام كنندگان حيوانات سيرك براي مطيع كردن فيلها از ترفند ساده اي استفاده مي كنندزماني كه حيوان هنوز بچه است، يكي از پاهاي او را به تنه درختي مي بندند. حيوان جوان هر چه تلاش مي كند نمي تواند خود را از بند خلاص كند اندك اندك اين عقيده كه تنه درخت خيلي قوي تر از اوست در فكرش شكل مي گيردوقتي حيوان بالغ و نيرومند شد ،كافي است شخصي نخي را به دور پاي فيل ببندد و سر ديگرش را به شاخه اي گره بزند. فيل براي رها كردن خود تلاشي نخواهد كرد .

پاي ما نيز ، همچون فيلها،اغلب با رشته هاي ضعيف و شكننده اي بسته شده است ، اما از آنجا كه از کودکی قدرت تنه درخت را باور كرده ايم، به خود جرات تلاش كردن نمي دهيم، غافل از اينكه براي به دست آوردن آزادي ، يك عمل جسورانه كافيست.
 
پائولوكوئيلو




---------------------------------------------------------------
کسانی که نوشته های حرف حساب را از طریق فید خوان می گیرند لطفا نوشته ها را از طریق ایمیل به دیگران هم برسانند و یا از آن ها بخواهند که مشترک شوند.
http://harfehesaaby.blogspot.com/feeds/posts/default


1 comments:








ناشناس

گفت...

BA DOROD,MATLABETON VAGHEAN BE JA BOD, ALBATEH MAN HAMISHEH MATALEBE SHOMA RO MIKHONAM, HARFATON HESABEH O BAS. BE OMID ROOZI KEH DELHAMON SHAD BASHEH
afra | 08.13.09 - 11:00 pm | #

خیلی خیلی قشنگ. مرسی. موفق باشی.
هستی | 08.15.09 - 7:43 pm | #

از وقتی این متن رو خوندم نزدیک 2, 3 ملیون تومن اسکناس نویسی کردم!!!

-------------------------------------

عرفان: می بینید که همه ی ما یک طوری در این حرکت سهمیم. شما به شکلی و با این همه خلوص و تلاش و دیگران به شکل خودشان. ممنون هموطن نازنین

هستی | 08.17.09 - 6:10 pm | #




Blog Widget by LinkWithin