header-photo

فتوايي مبني بر حرام بودن سهام عدالت و دريافتي ها از دولت احمدي نژاد ‎(دور دوم)

[نوشته ی زیر یک ایمیل است که ظاهرا به آدرس های زیادی فرستاده شده است. عینا و بدون هیچ تغییری آن را می گذارم]

مردم مومن و معتقد ايران
با عنايت به انتشار فتاوي حضرت ايت الله العظمي منتظري و نيز انتشار يک فتوي از حضرت آيت الله العظمي مکارم شيرازي در سايت معظم له معروض ميگردد که مدتي پيش يکي از مقلدان نزديک به آيت الله ... استفتائي کردند که امروز بعد از انتشار اين خبر به اينجانب اجازه اعلان آن به شرط مخفي ماندن نام معظم له را دادند تا خدايي نکرده بعضي جاهلان به ساحت و بيت شريف و روحاني ايشان جسارت و بي حرمتي نکنند. حضرت آيت الله در زمان صدور فتوي منعي براي انتشار آن قائل نشده اند لکن سئوال کننده اين را ارجح مي داند. 
س. همان طور که مستحضريد عده اي از مردم به يقين شخصي رسيده اند که در انتخابات رياست جمهوري تقلب شده و در راي ها تصرف نامشروع صورت گرفته است (توضيحا راي قسمي از اين عده به برنده اعلام شده انتخابات بوده است). کثيري از اين افراد به شکلي دريافت هاي ماهانه و يا دوره اي از دولت و يا مراکز کمک کننده وابسته به دولت دارند ( جزئا سهام عدالت، اوراق مشارکت و حقوق و پاداش ماهيانه). حکم شرعي اين دريافت ها چيست؟ اگر تفصيلي دارد لطفا بيان فرماييد.
ج. در صورتي که يقين حاصل شده باشد بنابر احتياط واجب دريافت کردن اين وجوه جايز نيست.

 
فتوي حضرت آيت الله العظمي مکارم شيرازي در ذیل می آید. (لينک آن هم اين است) در عکس گرفته شده الحاقی دور مسئله خط کشيده شده است.
 آيا كسي كه به هر رئيس جمهوري راي داده الان در تمام اعمالش با او شريك است؟ (يعني در ثواب و گناه او شريك می باشد؟)
 اگر پس از تحقیق همه جانبه و مشورت را اهل اطلاع به فرد مومن و متعهد و اصلح رای بدهید مسئولیتی در قبال اعمال بد او ندارید، ولی امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید.


---------------------------------------------------------------

کسانی که نوشته های حرف حساب را از طریق فید خوان می گیرند لطفا نوشته ها را از طریق ایمیل به دیگران هم برسانند و یا از آن ها بخواهند که مشترک شوند.
Blog Widget by LinkWithin