header-photo

ره آوردهای امروز: فتح نماز جمعه، شرکت هر سه کاندیدای معترض، پایان مشروعیت رهبر

هر سه ی این ها با کمک مردم شیردل و شرکت آگاهانه ی کاندیداها و خطبه های کامل کننده ی هاشمی پیش آمد.

اول: مردم با خلق پرجمعیت ترین و بزرگترین نماز جمعه ی تاریخ جمهوری اسلامی (جمعیت بین 1.5 تا دو میلیون و حتی بیشتر) قدرت خود را در مشروعیت بخشیدن به هر کس که اراده کنند را نشان دادند. مردم با حفظ استقلال خود حتی اجازه ندادند تحریف کنندگان و دروغ گویان بتوانند از حضور آن ها سوء استفاده کنند. آن ها هم سیاست خارجی اشان خوب بود و هم سیاست داخلی اشان. وقتی بلندگوهای وابسته به انگلیس مرگ می فرستاد مردم روسیه را نشان می گرفتند و وقتی خون آن ها را به رهبر هدیه می کرد آن ها داد می زدند: خونی که در رگ ماست هدیه به ملت ماست. شاید این شعار خلاصه کننده تمام دست آوردهای امروز باشد. ببینید:


دوم: هر سه نامزد معترض حضور داشتند تا انزوای رهبر در نیرو گیری به چشم بیاید (گرچه رضایی در نماز جمعه ی رهبر هم شرکت کرده بود ولی بیانیه ی متعرضانه چند روز پیشش نشان داد که او نیز به فصل الخطاب بودن حرف های خامنه ای اعتقادی ندارد). حضور غفاری و عبدالله نوری هم جالب بود و بخصوص حضور ناطق نوری نشان می داد که بازرس ویژه ی دفتر رهبری علاقه اش جای دیگر است.
سوم: خطبه های تاریخی هاشمی و نکات اساسی اش

1. تاکید فوق العاده بر نقش مردم در برابر نقش والی. او حتی گفت حکومتی که با رضایت مردم نباشد اسلامی هم نیست.

2. حذف کردن کامل اشاره به رهبری با جملات تاییدی و مثبت.

3. آشنا کردن مردم با حقوقشان (نخواستن رهبر، رسانه های آزاد، آزادی قانونی، خسارت خواستن از دولت، آزادی زندانیان) و اهداف انقلاب

4. ظاهر شدن در نقشی بالاتر از علی خامنه ای به سبب مواضع جامع تر گرفتن و استفاده از منابع اسلامی. این قسمت بخصوص برای طلاب و حوزه در نظر گرفته شده بود تا با ادله اسلامی نشان دهد که ولایت زوری الهی نیست.

5. اشاره ی گوناگون هاشمی به قران و احادیث و سنت و الگوی پبامبر و حضرت علی و نیز مشورت با اعضای مجلس خبرگان و آزردگی برخی از مراجع در قم  همه برای توجیه معتقدان در باره ی غیر اسلامی بودن راه و روش علی خامنه ای بود

و  این هر سه جمع شد تا هم فصل الخطابی و هم مشروعیت خامنه ای از اعتبار بیافتد. 
---------------------------------------------------------------
کسانی که نوشته های حرف حساب را از طریق فید خوان می گیرند لطفا نوشته ها را از طریق ایمیل به دیگران هم برسانند و یا از آن ها بخواهند که مشترک شوند.
http://harfehesaaby.blogspot.com/feeds/posts/default


1 comments:








ناشناس

گفت...

آفرین، این از موضعی بالاتر از موضع خامنه ای بودن خیلی نکته مهمی بود
گیومه | 07.18.09 - 2:38 am | #

من هم دوست داشتم تا در تهران مي بودم و در اين نماز جمعه شرکت مي کردم.
از داشتن همفکراني چون شما خوشحالم
اميدوارم اين موج سبز از تهران فراتر رود و شهرهاي ديگر را از بي تفاوتي خارج سازد.
جمشيد جمشيديان | Homepage | 07.18.09 - 1:37 pm | #

با سلام
دوست عزیز. برنامه اعتصاب عذای جلوی سازمان ملل خیلی مهم است. متنی بنویسید تا بالاترینی ها هم پشنهادات خود را برای بهتر برگزار شدن آن در اختیار اعتصاب کنندگان قرار دهند. (من خود عضو بالاترین نیستم).

متن زیر را برای یکی از آن ها فرستادم:

چند نکته درباره برنامه اعتصاب غذا بنظرم می رسد که با شما در میان می گذارم. در ضمن چون ایمیل آقای گنجی را ندارم لطفا به ایشان فوروارد شود :


فکر کنم هدف جلب "افکار عمومی ملت ها" باشد برای "فشار بر دولت هایشان" تا دولت کودتا را به رسمیت نشناسند.


به گمان من هدف اصلی پلاکاردها باید اقدام "عملی" دولت ها در برسمیت نشناختن دولت کودتا باشد. باید این دولت را برای مدتی از پول نفت محروم کرد.

در ضمن پلاکاردها به زبان های دیگر غیر از انگلیسی هم لازم است مانند فرانسوی، آلمانی، چینی، روسی، اسپانیایی( ایتالیایی)، عربی، هندی، عبری و غیره.

از آن جایی که فضای اصلی اختصاص یافته احتمالا خیلی محدود است، باید از آن استفاده بهینه کرد.

عکس های شهدا زیاد در رسانه ها نمایش داده شده است و نباید فضا را غیر ضروری پر کند و جلوی پلاکاردهای اصلی را بگیرد.اختصاص یک سکو با نام و عکس هر شهید و گل و شمع... کافی به نظر می رسد.

برای پوشش درست رسانه ای، هموطنان مختصص به دست اندرکاران مشاوره لازم را بدهند. یا اگر لازم شد کارشناس رسانه ای استخدام شود.

به شبکه های تلویزیونی قبلا اطلاع داده شود.

ظاهر آراسته و پوشیدن لباس شیک ضروری است. با تانی و لبخند حرف زدن (میمیک صورت) از نظر بهبود ایمیج ایرانی در دنیا خیلی مهم است. به ویژه این که لات و لوتهای حکومت اسلامی و قیافه های تروریستی و خشن آن ها آبروی همه ما را برده است .

هموطنانی هم که در تحصن شرکت می کنند فضای اطراف آن هایی که در اعتصاب غذا هستند غیرضروری سد نکنند.

این چیزایی بود که به نظر من رسید. دوستان دیگر هم هر چیزی به نظرشان می رسد، بگویند. ضرر ندارد. ممکن است همه این نکات را دست اندرکار

----------------------------------

حرف حساب: آرش جان لطف می کنی و همیشه از مطالب خوبت استفاده می کنم. توصیه های اخیرت هم خیلی عالی اند. لطفا من رو ببخش اگه همیشه نمی تونم جواب بدم. با ارادت: عرفان

آرش | Homepage | 07.18.09 - 3:11 pm | #




Blog Widget by LinkWithin