header-photo

گزارش منزجر کننده تلویزیون بی بی سی

درست است که نباید از بی بی سی توقع جانبداری از فلسطینیان را داشت ولی با توجه به ادعاهای بیشمارشان در رعایت بی طرفی که در مکاتبات شخصی ام با مدیران بی بی سی هم بارها به آن اشاره کرده اند حفظ حداقلی از بی طرفی  برای حفظ ظاهر هم شاید بد نباشد. با وجود این، شبکه ی تلویزونی خبر 24 ساعته بی بی سی از ابتدای بمباران غزه نهایت جانبداری از اسراییل را به نمایش می گذارد و گزارش هایی سراسر یک طرفه ارایه می دهد.

 البته این جانبداری را در سایت فارسی بی بی سی هم می شود دید ولی نه با این آشکاری و به این زشتی و تندی. بارها و بارها شبکه ی خبری بی بی سی در این چند روز با مقامات اسراییلی مصاحبه کرده و مثلا توجیهات آن ها پوشش می دهد. این همان روشی است که در بمباران جنوب لبنان هم پیش گرفته بودند. همین چند دقیقه پیش در حالی که خبر کشته شدن 315 فلسطینی را در نوار خبر زیر صفحه نمایش می دهد دوربین هایش را  به شهرهای اسراییلی می فرستد تا نشان بدهد گودال نیم متری یی که یک موشک حماس ایجاد کرده و ماموران اسراییلی مشغول تحقیق در باره آن هستند و یا چند مجروح را به آمبولانس منتقل می کنند و یا اینکه چند قطره خون را بر یک تخته چوب نشان می دهد. شاید آزار دهنده ترین بخش های این جانبداری نوع سئوالاتی است که گزارش گران بی بی سی از مصاحبه شونده ها می پرسند و آن ها به سوی جواب هایی که خود می خواهند هدایت می کنند.

بی بی سی با این شیوه ی گزارش کردن های جانبدارانه و بی عدالتانه روی صدا و سیمای جمهوری اسلامی را هم سفید کرده است. می توانید این شبکه خبری را به صورت زنده از لینک بالا تماشا کنید.


2 comments:








ملا حسنی

گفت...

عرفان جان
توی بالاترین نمی بینمت؟
قهری؟





ناشناس

گفت...

ملای نازنین سلام
داستانش طولانی است ولی همین قدر بگویم که در پنج ماه اخیر کلا شاید 15 دقیقه هم در شبکه های مختلف اجتماعی مجازی انگلیسی و فارسی (دیگ و دنباله و فرند فید و بالاترین و فیس بوک و ...) نبوده ا م.

راستی همین سه روز پیش یک پیش نویسی برای طنزهایت نوشته بودم چون پخته نبود فعلا گذاشته ام برای بعد کامل کنم.




Blog Widget by LinkWithin