header-photo

مصادره ی ثروت ملی و تیر خلاص به مردم سالاری: نفت سر سفره ی رهبری رفت!


خبر ساده اما تکان دهنده است: از این به بعد بنیاد مستضعفان که خود بزرگترین کارتل اقتصادی خاورمیانه تلقی می شود و رییسش را رهبر نصب می کند و در برابر مجلس نیز پاسخگو نیست می تواند مجزا از وزارت نفت اقدام به فروش نفت کند. این توافق نامه بدون انجام هیچ مناقصه ای و به دور از رای و نظر مجلس و افکار عمومی صورت گرفته است. علاوه بر تضاد این زد وبند مالی-سیاسی با اصول و روح قانون اساسی، ضربه ی جبران ناپذیر حراج کردن حقوق و ثروت ملی و ریختن آن به چاه بی انتهای بیت رهبری احتیاج به عکس العمل جدی و هوشیاری فراوان دارد.واقعیت این است آنچه را که مصدق با هزار تلاش ملی کرد دولت احمدی نژاد آن را به ولایت فقیه تقدیم کرده است.

چندی پیش احمدی نژاد گفت: «در یه جلسه‌ای که با هم داشتند اون رئیس کلشون گفته بود فلانی هر چه قدر تلاش بکنه ما می‌زنیمش زمین! برای اینکه دو جا دست ماست. یکی نفت و یکی بانکه». گویی اکنون بعد از برکناری وزیر اقتصاد و وزیر نفت و حالا بردن نفت (این ثروت ملی) سر سفره رهبری، دست منتخبان مردم (اگر هم حتی آزادانه انتخاب بشوند) از ثروت ملی کوتاه می شود. همدستان بیت رهبری به اسم مقابله با مافیای قدرت و فساد و افشاهای پالیزداری در حال انباشته کردن قدرت و ثروت در خانه های تاریک خویشند. داستان این است که از این به بعد دیگر پول نفت در اختیار دولتی که هر چهار سال مثلا با رای مردم انتخاب می شود نخواهد بود و به خزانه ی پر نشدنی رهبری سرازیر خواهد شد. این عین نقض کامل قانون اساسی و تیر خلاص به تلاش مردم برای به عهده گرفتن سرنوشت خویش است. از این به بعد فروش و هزینه کردن ثروت ملی نفت حتی نمی تواند تحت تحقیق و بررسی مجلس قرار بگیرد و نمایندگان (هر چند فرمایشی) مردم نیز نخواهند توانست از سرنوشت و حیف و میل سرمایه و ثروت ملی با خبر شوند. این یعنی اینکه دیگر اکنون بیت رهبری و دار و دسته احمدی نژاد مستقیما با مردم و حقوقشان مبارزه می کنند و از کنار این به سادگی نمی توان گذشت. ء


7 comments:








ناشناس

گفت...

با شنیدن این اخبار بدترین احساس ممکن به انسان دست میده اینکه هیچ حقی نداری و هر کسی برای من و ما تصمیم میگیره





ناشناس

گفت...

سیروس جان امیدوارم که حساسیت مردم روز بروز بیشتر بشه تا بقول تو این بی اختیار هم برطرف بشه و مردم همت کنند و سرنوشت خودشون رو در دست بگیرند.





ناشناس

گفت...

-

Link at

http://www.persiancultures.com/Politics/iran_oil/ali_khamene_ee.htm


All the best

-





ناشناس

گفت...

این حرفا چیه
همه میدونن ایشون حتی فرش تو خونه شون نیست روی موکت می شینن





ناشناس

گفت...

جالبه بدونید که این سازمان، تنها (تا جاییکه من می دونم) سازمانییه که ذیحساب نداره! یعنی عمرا اگه سواستفاده های داخل آن پیدا بشه!





ناشناس

گفت...

سلام لینکیدمتون :)





ناشناس

گفت...

تریبون مزدور!
تو بگو به کجا وصلی که بلاگت فیلتر نمیشه؟!!!
شرط می بندم اگه بشینی با یه نفر درست حسابی بحث کنی (گرچه از شما محاله) دوزار نه قانون اساسی سرت میشه نه مجلس!
با شما باید مثل خودتون حرف زد.
تریبون مزدور!

-----------------------------

سلام
من بیچاره به هیچ جا وصل نیستم و وبلاگم ظاهرا فیلتره و مزدور هیچ احدی هم نیستم. ادعای قانون اساسی دانی ندارم ولی بی خبر هم نیستم. اگه من این طوری که شما حرف زدین حرف زدم اعتراضی به لحن و کلمات شما ندارم ولی خودم فکر می کردم چنین لحن و ادبیاتی ندارم. اگه شما صحبتی برای گفتن دارید حاظرم بشنوم.

کسی که عمق حماقت | 05.14.09 - 7:15 am | #




Blog Widget by LinkWithin