header-photo

احمدی نژاد در سازمان ملل: من رسما اعلام می کنم که دوران مناسبات قدرت به جا مانده از جنگ جهانی دوم پایان یافته است

نقل قول ها، مستقیم نیستند ولی سعی شده است بیشترین نزدیکی را با گفتار سخنران داشته باشد.

سخنرانی احمدی نژاد در سازمان ملل که دقایقی پیش پایان یافت بسیار سنجیده تر از گذشته و کار شده تر بود. لحن سخنرانی هم از موضع مظلومانه بود و هم از موضع حق خواهانه. از طرفی شکایت از نظم ناعادلانه داشت و از طرفی نیز با اعتماد به نفس برای تغییر این نظم پیشروی خویش را اعلام و به آن افتخار می کرد. حتی در قسمت دعوت های دینی نیز او امسال دین شمول تر از گذشته صحبت کرد و به جای اسلام از یکتا پرستی صحبت به میان آورد و تمام دین ها را دارای هدف مشترک دانست.

سر فصل نه گانه ی سخنان احمدی نژاد از قرار زیر بود:
1. اهمیت خانواده و فدا شدن آن در پای علاقه به ثروت و به توجهی به عفت. نقض حقوق بشر توسط مدعیان حقوق بشر در قالب زندان های مخفی، تفتیش مراسلات و محاکمات مخفی و خارج از قانون.

2. مصائب مردم فلسطین که امروز تحت فشارهای اقتصادی و اجتماعی و سیاسی قرار دارند و حکومت منتخبشان به رسمیت شناخته نمی شود. از سوی دیگر تروریسم دولتی مورد حمایت قدرت ها قرار می گیرد. و تروریست ها را مدال می دهند و تشویق می شوند.

3. عراق را به عنوان کشف سلاح های کشتار جمعی اشغال می کنند و هنوز به اشغال خود ادامه می دهند. با قانون تصویبی عراق مخالفت می کنند. شهامت اقرار به شکست را هم ندارند.

4.در سایه ی مصرف گرایی و تفوق پیدا کردن بردنیا سنت ها و ارزش های بومی و ملی تحقیر می شود.

5. گسترش فقر و بیشتر شدن فاصله میان فقرا و ثروتمندان است.

6. نادیده گرفتن ارزش ها و کرامت انسانی . و مسوم کردن فضای جهانی.

7. دو گانگی استانداردها. منع سلاح ها اتمی را تصویب می کنند ولی خود به انبار کردن سلاح می پردازند.

8. استفاده از تهدید و ترساندن و توسل به زور. سایه ی ناامنی را بر مناطق می افکنند.

9. سازمان های موجود بین المللی نمی توانند مشکلات امروز با حل کنند.

وی آنگاه ریشه این مشکلات را در مناسبات قدرت شکل گرفته پس از جنگ جهانی دوم در 60 سال پیش دانست. طوری که قدرت های پیروز با برخی کشورها که نقشی نیز در جنگ نداشته اند را شکست خوردگان حساب می کنند و آنها را تحقیر می کنند. او شورای امنیت را بدترین نمونه این نابسامانی دانست و گفت : اگر کشوری مورد تعرض کشورهای حق وتو قرار بگیرد نمی تواند دادخواهی کند و به حق خود برسد. در عراق اول اشغال کردند و بعدش قطعنامه تصویب کردند. در لبنان 33 روز صبر کردند و جلوی جنگ را نگرفتند و بعد از اینکه نا امید شدند قطعنامه صادر کردند. اینان همچنین از ابزار های اقتصادی نیز برای فشار آوردن به کشورها استفاده می کنند.

برخی خود را خدا احساس می کنند و انسانیت از دست اینان زخم خورده است. تنها راه نجات پایدار برگشت به توحید و راه های روحانی است. از همه دعوت می کنم بر اساس عدالت و یکتا پرستی به دوستی برسیم. سازمان ملل باید جای عدالت باشد. باید از فشار قدرت های بزرگ فارغ باشد.

وی سپس از مسئله ی هسته ای ایران به عنوان موردی ازاین بی عدالتی ها نام برد: و با ذکر اینکه
ایران عضو رسمی آژانس است و تمام فعالیت هایش قانونی، صلح دوستانه و شفاف بوده است ناخرسندی خود را به عزم چند کشور به محروم کردن ایران از حقوق حقه ی ایران اعلام کرد. ایران سعی در اعتماد سازی داشته ولی این دولت ها می خواسته اند ایران تمام کارهای خود را تعطیل کند.

در دو سال اخیر ایران به خاطر پافشاری ما مورد تحریم های غیر قانونی قرار گرفته است. شورای امنیت تحت نفوذ بعضی قدرت ها حق ما را تضییع کرده است. خوشبختانه اکنون با کمک آژانس جریان عادی شده است. من رسما اعلام می کنم که مسئله هسته ای از نظر ما تمام شده است. ما با تمام کشورهای دنیا حاضریم گفتگو کنیم و می توانیم کمک آموزشی به دیگران بدهیم.

کشورهای قلدر با ما بد رفتار کرده اند. اعلام می کنم به خاطر منافع خود دنیا را به بازی نگریرید. خوتان را اصلاح کنید دنیا اصلاح می شود. ایمان به خدا و صداقت و عدالت و دوست داشتن و احترام به انسان ها به کسی زیان نمی رساند. این دعوت تمام انبیا است و در صورت اجابت این دعوت همگان نجات پیدا می کنند.


من رسما اعلام می کنم که دوران مناسبات جنگ جهانی دوم به پایان رسیده است. ما ازیک گردنه ی تاریخی گذشته ایم. به خدا امیدوار باشید.دولت های عادل حکومت خواهند کرد و کرامت انسانی بر قرار خواهد شد. این آینده نزدیک است.ء
Blog Widget by LinkWithin