header-photo

بالاترین علیه بالاترین

رودرانر کاربر با اخلاق، سازنده و فرهیخته ی بالاترین از من خواست که نوشته اش را به عنوان پستی در این وبلاگ بگذارم که به دیده ی منت پذیرفتم. من به عنوان کاربری قدیمی در بالاترین شهادت می دهم که رد رانر با وسواس به توصیه هایی که در نوشته کرده تا حدی که از دست یک انسان با تمام توانایی ها و ناتوانایی هایش بر می آید پایبند بوده است. مطمئنم که حرف های او حرف دل بیشتر کاربرهای بالاترین است.
-----------------------------------------

بالاترین حدود یک سال پیش آمد و همه ما که الان به عنوان کاربران بالاترین هستیم کم کم در عرض این مدت با بالاترین آشنا شدیم و به خاطر جذاب بودن این وب سایت جذب آن شدیم و در فعالیت مفرح آن شرکت جستیم . خصوصیت بالاترین این است که هر کدام از ما با فعالیت خود در آن سهیم هستیم و همین کار آن را جالب می کند به صورتی که هر کدام از ما از یک تا چندین ساعت از وقت روزانه خود را صرف فعالیت در بالاترین می کنیم اما از آنجا که یکی از خصوصیتهای تاریخی ما ایرانی ها انتقاد غیرصبورانه است به جای اینکه از داشتن چنین وب سایت جالبی خوشحال و قدردان باشیم بلافاصله با انگشت گذاشتن روی نقاط ضعف و بزرگ کردن آنها و عدم صبوری بعضا به گونه ای رفتار می کنیم که گرچه واقعا نیت مان خیر و دلسوزانه است اما عملکردمان دشمنانه و تیشه به ریشه زدن شده است .

به نظرم به چند نکته مهم باید توجه کرد:

تفکر من ، من ، فقط من

متاسفانه این تفکر خودمحور که در جامعه ما و اصولا در کشورهای جهان سوم نهادینه شده است در بسیاری از موارد باعث لطمه به امور فرهنگی در کشور شده است . بالاترین هم از این موضوع بی بهره نمانده است . درست است که هر انسانی خواهان موفقیت و درخشش در جمع است اما این موفقیت باید در خدمت آن کار گروهی و آن جمع باشد مثلا در بالاترین هدف کاربر باید این باشد که لینکهای جالب ، مفید و نو عرضه کند و یا در قسمت نظرات لینکها نظرات مفید ، سازنده و مرتبط به موضوع بدهد، اما متاسفانه برخی دوست دارند با کمترین تلاش به بیشترین نتیجه برسند و خیلی زود هم برسند ! نتیجه این می شود که برخی به دنبال مطالب سهل الوصول ، کپی و تکراری می روند و یا عده ای دیگر هم که کم صبر هستند علت عدم موفقیت خود را در عوامل خارج از خود و تئوری توطئه و ... جستجو و توجیه می کنند.

دوستان باید بدانید که در رای آوردن یک لینک عوامل بسیار زیادی دخیل هستند چند تای آنها را من اینجا می شمارم مطمئنم که دلایل دیگری هم وجود دارند:

- جذاب بودن موضوع

- تازگی موضوع یا بحث روز بودن یک موضوع

- تیتر و توضیح مناسب

- برچسب مناسب

- زمان ارسال لینک

- سایت مرجع لینک ( معتبر بودن و شناخته شده بودن سایت اهمیت دارد )

- و در آخر اکنون بعد از گذشت زمان و اینکه کاربران با سلایق یکدیگر آشنا شده اند مسلما تعدادی از کاربران هم ممکن است لینکهای کاربران مورد علاقه خود را مورد توجه قرار دهند . یادتان باشد که همه کاربران قدیمی هم یک موقع کاربر جدید بوده اند و هر کاربر جدیدی با در نظر گرفتن عوامل فوق می تواند مورد توجه قرار گیرد کما اینکه کاربرانی هستند که در اندک زمانی از فعالیت خود مورد توجه فراوان قرار گرفته و از اعتبار و احترام زیادی در بالاترین برخوردار هستند

و اما تخلف

در هر فعالیت اجتماعی بحث تخلف وجود دارد و بالاترین هم از این قاعده مستثنی نیست . تخلف ها به چند دلیل رخ می دهند اما مهمترین دلیل آن بازهم موضوع خودمحوری است . تخلف هایی از قبیل نقض کپی رایت و توهین و ... که در قسمت مشخص نمودن دلیل رای منفی ذکر شده اند که کاملا مشخص هستند اما تخلف های دیگری هم بروز می کنند از جمله رای در برابر رای ، رای طلبیدن ، تبلیغ برای لینک خود در لینکهای دیگران ، رای منفی برای انتقام ،ساختن شناسه های متعدد و رای دادن به لینکهای خودی ، ساختن شناسه ای فقط برای دادن رای منفی ( چون برخی کاربران با شناسه اصلی شان خجالت می کشند غیرمتمدنانه و انتقام جویانه منفی بدن ولی هنوز نتونستن این رفتارها را در خود کنترل کنند )

اگر صادق باشیم می بینیم که بالاترین یک وب سایت جالب است که اوقات ما را به خوبی پر کرده است و با اینکه بسیار جوان و نوپا است در اینترنت فارسی زبان جایگاه بسیار مهم و بالایی پیدا کرده است و البته جای پیشرفت و بهتر شدن خیلی دارد . آنچه اشکال که در بالاترین هست کمتر در ساختار بالاترین و بیشتر در رفتار ما کاربران است که آن هم ریشه فرهنگی دارد منظور من این است که دوستان لطفا:

1- جنبه های مثبت را هم در نظر داشته باشید و نقاط ضعف را بزرگنمایی نکنید و به جای بهانه جویی سعی کنید از امکانات موجود لذت ببرید

2- پیشنهاد سازنده مطرح کنید ولی برای ایجاد تغییرات عجول نباشید و فکر نکنید حتما باید مطابق حرف و خواسته شما عمل شود و بگذارید هرچیزی در وقت و زمان مناسب و با آهنگ جمع انجام شود .

3- در بهبود رفتار اجتماعی خود تلاش کنید و هراز چند گاهی هم صادقانه به دید منتقدانه به رفتار خود بنگرید و بدانید که تغییر سازنده همیشه از خود شروع می شود. خشم ، زودرنجی ، بدبینی و تهمت را با خصوصیاتی مثل مهربانی ، منطقی بودن ، احترام و آرامش جایگزین کنید

دوستدار همه شما

رودرانر

Roadrunner
Blog Widget by LinkWithin