header-photo

حذف زود هنگام یک خبر بسیار مهم از بی بی سی!

در روز 23 می 2007 در سایت بالاترین لینکی با عنوان عملیات محرمانه ی امریکا برای بی ثباتی ایران وجود دارد که کلیک کننده را به «صفحه ی ایران» سایت فارسی بی بی سی می برد و مشروح خبر که بسیار پر اطلاعات می باشد را می توان آنجا خواند. از آنجاییکه در این خبر از حمایت آمریکا از جند الله و اقدام برای بی ثباتی ایران اطلاعات زیادی داده شده تعجب کردم که چگونه بی بی سی اقدام به انتشار خبر کرده است. به جستجوی خلاصه و تیتر خبر در صفحه ی ایران رفتم. ولی با کمال تعجب هیچ اثری از این خبر نبود. تمام صفحه ی اصلی را هم گشتم آنجا هم نبود. در صفحه ی جهان هم نبود. دو عکس زیر را از تمام صفحه ی ایران برای دیدن شما هم می گذارم. خلاصه اینکه گمانم این خبر از دست ادیتور آن در رفته است و اگر نبود سرعت عمل کاربر خوب بالاترین و بودن سایت بالاترین معلوم نبود آیا اثری از این لینک در بی بی سی باقی می ماند یا نه. روی عکس ها کلیک کنید تا با اندازه ی بزرگتر ببینید.
پ. ن. بسیار مهم: همین الان متوجه شدم که کل خبر از سایت بی بی سی حذف شده. بنابر این حدس اولیه کاملا درست بوده است. بعد از عکس ها تمام خبر را که قبلا ذخیره کرده بودم می گذارم.



عملیات محرمانه آمریکا برای بی ثباتی در ایران



آمریکا به دنبال تحت فشار قرار دادن

ایران برای متوقف کردن فعالیت های

حساس اتمی است


شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا از فرمان مخفیانه جورج بوش، رییس جمهوری آمریکا به سازمان جاسوسی این کشور(سیا) برای بی ثباتی در ایران خبر داده است.

این شبکه ادعای خود را به استناد اظهارات مقام های سابق دولت آمریکا و ماموران اطلاعاتی که نامشان فاش نشده مطرح کرده است.

این منابع به ای بی سی نیوز گفته اند که رییس جمهوری آمریکا با امضا حکمی، برنامه سازمان جاسوسی آمریکا را مورد تائید قرار داده که گفته شده مطابق با آن عملیات تبلیغاتی و انتشار اطلاعات نادرست و جعلی علیه ایران، اختلال در واحد پول و قرارداد های مالی بین المللی این کشور به اجرا در خواهند آمد.

بروس ریدل، یک مقام ارشد سیا که اخیرا بازنشسته شده و مسئول امور ایران و سایر کشورهای منطقه بوده گفته است که نمی تواند وجود چنین برنامه هایی و صدور حکم از سوی رییس جمهوری آمریکا را تائید و یا رد کند.

وی در عین حال خاطرنشان ساخته که چنین اقداماتی با رویکرد کلی آمریکا در تحت فشار قرار دادن حکومت ایران سازگاری دارد.

گوردون جاندرو، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز در واکنش به این گزارش شبکه تلویزیونی ای بی سی گفته است که کاخ سفید در مورد مسایل اطلاعاتی، نظر نمی دهد.

منابع شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا گفته اند که سازمان جاسوسی آمریکا، طی سال گذشته طرح مخفیانه ای را آماده کرده و تائیدیه آن را از مقامات کاخ سفید و جامعه اطلاعاتی آمریکا گرفته است.

مقامات رسمی می گویند که هدف از این طرح، فشار آوردن بر ایران برای متوقف کردن برنامه غنی سازی اورانیوم و پایان دادن به حمایت از شورشیان عراق است.

ایران از سوی آمریکا متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای است، اتهامی که از سوی ایران رد شده و این کشور می گوید که تنها برای مقاصد صلح آمیز از انرژی هسته ای استفاده کند.

کاخ سفید همچنین ایران را به گسترش نا آرامی ها در عراق متهم می کند و می گوید که ایران از شورشیان در عراق حمایت می کند. این اتهام ها از سوی ایران رد شده و این کشور می گوید که حضور نیروهای بیگانه در عراق، دلیل اصلی ادامه نا آرامی ها در عراق است.

ریچارد کلارک، یک مقام پیشین ضد تروریسم در کاخ سفید و مشاور فعلی ای بی سی نیوز گفته است که برخی در دولت ایالات متحده، ممکن است به دنبال اقداماتی از این دست باشند، بدون آنکه بخواهند دخالت خودشان را در این قضیه نشان دهند.

وی می گوید که از نظر حقوقی، دولت آمریکا اگر در حال انجام چنین اقداماتی است، باید ماجرا را به کنگره این کشور اطلاع دهد.

مقامات فعلی و پیشین اطلاعاتی آمریکا می گویند چنانچه طرح عملیات مخفیانه تائید شود، به معنای آن است که دولت بوش، در زمان حاضر تصمیم گرفته تا گزینه اقدام نظامی علیه ایران را دنبال نکند.

بروس ریدل، مقام پیشین سازمان جاسوسی آمریکا می گوید که دیک چنی، معاون جورج بوش، در دسته کسانی است که موافق اقدام نظامی علیه ایران هستند اما آنها به این نتیجه رسیده اند که ضرر یک اقدام نظامی، بیشتر از سود آن است.

گزارش ای بی سی نیوز خاطرنشان می کند که طرح جدید آمریکا در زمانی مطرح شده که دولت آمریکا تائید کرده که ایران به طرز چشمگیری، قابلیت خود برای تولید مواد لازم برای سلاح هسته ای را گسترش داده و می تواند ظرف دو سال، توانایی تولید بمب اتمی را پیدا کند.

بروس ریدل به ای بی سی نیوز گفته است که فشارهای اقتصادی بر ایران، ممکن است موثرترین ابزار برای سازمان جاسوسی آمریکا به خصوص در زمینه پیدا کردن حساب های مخفیانه ایران برای سرمایه گذاری در برنامه اتمی این کشور باشد.


الیوت آبرامز در ماجرای ایران کنترا در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان حضور داشت

آقای ریدل می گوید: "اقداماتی مانند آنچه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می دهد، مانند خرید قطعات موشکی و هسته ای، به احتمال بسیار زیادی کاملا مخفیانه صورت می گیرند و برای پیگیری این دست اقدامات، باید فعالیت های زیادی صورت گیرند و این دقیقا کاری است که مرکز جلوگیری از گسترش سلاح های کشتار جمعی سازمان جاسوسی آمریکا و مراکز وابسته آن، انجام خواهند داد."

طبق قانون، سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) باید فرمان رسمی از رییس جمهوری این کشور برای اجرای این عملیات مخفیانه دریافت کند.

شبکه ای بی سی در گزارش خود می گوید که فرمان های ریاست جمهوری، محرمانه نگه داشته می شوند اما چنین احکامی به اطلاع کمیته اطلاعاتی سنا، کنگره و مقام های عالی رتبه کنگره رسانده می شود.

این در حالی است که کمیته اطلاعاتی کنگره در گزارشی گفته است که سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) اخیرا عملیات مخفیانه چشمگیری بدون اطلاع مجلس نمایندگان آمریکا انجام داده است.

این کمیته مجلس نمایندگان آمریکا از اینکه طبق قانون، کنگره در مورد چنین عملیاتی باخبر نشده، ابراز نارضایتی شدید کرده است.

نوع فرمان ریاست جمهوری آمریکا به گونه ای است که سازمان جاسوسی آمریکا نمی تواند از نیروی نظامی در انجام عملیات مخفیانه خود در ایران استفاده کند.

همه در خاورمیانه می دانند که جنگ غیر مستقیمی میان ایران و آمریکا از طریق حمایت آمریکا از عناصر ضد ایرانی در منطقه و گروه های مخالف داخل ایران در جریان است

ولی نصر

با این وجود، هنوز برخی این هراس را دارند که این برنامه خطرات بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت.

ولی نصر، محقق مطالعات خاورمیانه در شورای روابط خارجی آمریکا می گوید: "همه در خاورمیانه می دانند که جنگ غیر مستقیمی میان ایران و آمریکا از طریق حمایت آمریکا از عناصر ضد ایرانی در منطقه و گروه های مخالف داخل ایران در جریان است."

فرمان های پیشین رییس جمهوری آمریکا که مجوز عملیات نظامی را داشت، شامل عملیات علیه القاعده، تروریسم و گسترش سلاح های هسته ای می شد.

ای بی سی نیوز به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکا می گوید که استیو هادلی، مشاور امنیت ملی آمریکا و الیوت آبرامز، جانشین مشاور امنیت ملی آمریکا در امور دموکراسی در جهان، در جریان طرح قرار گرفته اند.

الیوت آبرامز در زمان ماجرای ایران کنترا در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا بود و تحت محاکمه قرار گرفت اما توسط جورج بوش پدر مورد عفو قرار گرفت.

مشارکت الیوت آبرامز در تلاش ها برای بی ثبات کردن دولت ساندنیست نیکاراگوئه، منجر به آن شد که وی در دادگاه به عنوان متهم حاضر شود.

یک منبع اطلاعاتی ای بی سی نیوز گفته است که کل طرح جدید مورد تائید الیوت آبرامز قرار گرفته است.

در ژوئن 2001، کاندولیزا رایس که در آن زمان سمت مشاور امنیت ملی آمریکا را به عهده داشت، آقای الیوت را به سمت مسئول دفتر دموکراسی، حقوق بشر و عملیات بین المللی منصوب کرد.

در فوریه 2005، استیو هادلی، مشاور امنیت ملی آمریکا، آقای آبرامز را به عنوان دستیار خود در "استراتژی دموکراسی جهانی" منصوب کرد که این اقدام، الیوت آبرامز به یکی از ارشدترین مقام های امنیت ملی آمریکا تبدیل کرد.

ای بی سی نیوز پیش از این هم طی گزارشی گفته بود که آمریکا از گروه شبه نظامی جندالله حمایت می کند، گروهی که عملیات مرگباری در داخل مرزهای ایران انجام داده است.


گروه جندالله مسئولیت درگیری های خونین اخیر در سیستان و بلوچستان پذیرفته است

گروه جندالله که عمدتا از بلوچ های سنی مذهب ايرانی تشکيل شده، هدف خود را مبارزه برای تامین حقوق اقليت بلوچ اعلام کرده اما مقامات ايرانی آن را از سويی به شبکه القاعده و از سوی ديگر به گروه های مسلح قاچاق موادمخدر در منطقه نسبت می دهند.

زاهدان و ديگر مناطق استان سيستان و بلوچستان طی يکی دو سال اخير صحنه موج تازه ای از حوادث و درگيری های مرگبار بوده اند که مسئوليت بخش عمده ای از آن را گروهی با نام جندالله پذيرفته است.

ای بی سی نیوز می گوید که آمریکا حمایت مستقیم از جندالله را رد کرده اما گفته است که رهبر این گروه تماس های منظمی با مقام های آمریکایی دارد.

مقام های اطلاعاتی آمریکا می گویند که گروه جندالله از طریق ارتش افغانستان و پاکستان و سرویس جاسوسی پاکستان سلاح و کمک مالی دریافت کرده است. پاکستان رسما هر نوع ارتباط با این گروه را رد کرده است.

گزارشی که اخیرا از تلویزیون ایران پخش شد حاکی از آن بود که نیروهای امنیتی ایران ده مرد را که از مرز با پول نقدی معادل پانصد هزار دلار و نقشه نقاط حساس و تجهیزات مدرن جاسوسی رد شده بودند بازداشت کرده است.

یک مقام رسمی پاکستانی به ای بی سی نیوز گفته است که این ده نفر عضو گروه جندالله بودند.

طبق گفته مقام های پاکستانی، رهبر گروه جندالله، به جذب و استخدام صدها نفر برای ماموریت های نامشخص در مرز ایران با پاکستان و افغانستان پرداخته است.



1 comments:








ناشناس

گفت...

از دیشب که بچه ها خبر رو در بالاترین گذاشتند خیلی مشتاق بودم که اصلش رو ببینم که بی بی سی برداشته بود ... ممنون که ذخیزه اش کردی و دوباره توزیع ;}




Blog Widget by LinkWithin