header-photo

نیک‌آهنگ کوثر باید از روزنامه‌نگاران داخل ایران عذر خواهی کند

 نيک‌آهنگ بارها قبل از کودتای انتخاباتی با طعنه و کلام مستقيم خبرنگاران داخل ايران را به مزد بگيری و همراهی با ج.ا. و عدم استقلال محکوم کرد و گرچه بارها و بارها به او تذکر داده شد که وی از کنج عافيت کانادا حق ندارد روزنامه نگاران داخل ايران که تحت فشار هستند را سرزنش کند (اينجا را بخوانيد) ولی وی بدون توجه به اين تذکرها همچنان تيغ تيز طعنه‌ها، انتقادها، و تمسخرهايش را بر پيکر روزنامه نگاری داخل ايران می‌کشيد و هميشه نيز به چند بازجويی و چند روز زندان خويش اشاره می‌کرد و ديگران را به عافيت طلبی متهم می‌کرد. هنگامی که کودتا رخ داد و صدها روزنامه نگار، زندانی، شکنجه، بيکار، مضروب، محروم، تبعيد، آواره و معلول شدند نيک آهنگ از کنج عافيت کانادا هيچ از اين خيل بزرگ مبارازان و روزنامه‌نگاران عذر خواهی نکرد و به خطايش اعتراف نکرد و عقل  عرق شرم و پشيمانی بر چهره‌اش ننشست.

او نگفت که سه روز زندانی بودنش در برابر ۵۰۰ روز زندانی بودن احمد زيدآبادی که از داخل ايران در انتقاد از رهبری مقاله می‌نوشت ولی نيک‌آهنگ در عافيت کانادا شهامت کشيدن کارتون رهبر را نداشت چه معنايی دارد. او که سه روز زندانی بودن و بازجويی‌هايی مرتضوی را برای خود جايگاهی برای طعنه زدن و تمسخر هر کسی می‌داند هيچگاه در برابر اينکه احمد زيد‌آبادی به گفته خود در هفده روز اول در جايی شبيه قبر زندانی بودن است احساس شرم و گناه نکرد. او که چند سال تنها بودنش در کانادا را به رخ می‌کشد هيچ احساس شرم نکرده است و عذر خواهی نکرده است که آيا اين تنهايی (۱) او با ۵۰۰ روز عدم مرخصی عيسی سحرخيز و احمد زيد‌آبادی روزنامه نگارانی که با شهامت از رهبر ايران انتقاد کردند و حتی از او شکايت کرده‌اند قابل مقايسه است در حالی که او تنها شهامت داشت از خامنه‌ای فقط دستش را بکشد؟

اما نيک آهنگ نه تنها از اين‌ها احساس شرم نکرد و عذر خواهی نکرد بلکه بار ديگر هنگامی که روزنامه‌نگاران در زندان اوين اعتصاب غذا کردن و تمام جامعه ايران و جامعه خبرنگاران از به خطر افتادن جان اين نخبگان عزيز کشور در نگرانی به سر می‌بردند و از آن‌ها می‌خواستند که وجود عزيزشان را برای ايران آزاد فردا حفظ کنند ايشان از اين درخواست کنندگان انتقاد کرد و از کنج عافيت کانادا از آنان خواست به اعتصابشان ادامه دهند تا اينکه صدای خانواده‌های اين زندانيان از اين حرف غيرانسانی در آمد ولی او باز هم عذرخواهی نکرد.

نيک‌آهنگ داستان‌های ديگری نيز دارد که در نوشته‌های ديگر به آن می‌پردازم ولی پيش از همه وی می‌بايد با صدای بلند از تمام روزنامه نگاران ايرانی (چه آن‌ها که در بندند و چه آن‌ها که آزادند) عذر خواهی کند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) آقای نیک‌آهنگ خوانندگانت خوب می‌دانند که این دوران تنهایی که از آن گریه می‌کنی مقداری‌اش به دوران آنجلینا جولی گذشت. بیشتر از این نمی‌گویم ولی خودت مقایسه کن دوران خواب‌های آنجلینا جولی‌ات را با زندان‌های قبری احمد زیدآبادی و ....

*دکتـرعلی شـریعتی: در ممکلتی که فقط دولت حق حرف زدن دارد هیچ حرفی را باور نکنید*
*رسـانه شمایید: این نوشتـه را برای دیگران هم بفرستید.  سبز یعنی استقامت تا بهار*
*«حرف حساب» ف-ی-ل-ت-ر است از دیگران بخواهید از اینجـــــــــــــــــا مشترک شوند*


13 comments:








chodankalleh

گفت...

سلام

این نیگ آهنگ کوثر فقط تظاهر را بلد است، همین و بس. یادم نمیره که مانا نیستانی در برنامه پارازیت گذاشت تو کاشه اش و اون جایزه مزخرف کانادایی رو بی ارزش اعلام کرد.





ناشناس

گفت...

می دانم احتمالاً سانسور می کنید و چاپ نمی کنید ولی وظیفه خودم می دانم که آفرین بگویم به آقای کوثر که همچنان سر مواقع خودش هست و حرفش از شما کارگرتر افتاده و کسی را استثنا نمی کند.
لحن تند شما نشان می دهد که چیزی برای عرضه ندارید و برای همین به یک نفر حمله می کنید تا بلکه اعتباری از اعتبار او را برای خود جلب کنید.
من از دوستداران کارهای هنری اش هستم.
شما به نکته ای اشاره کردید تا مثلا برای تخریب خود توجیهی بیافرینید و آقای کوثر را ترسو نشان دهید اما نشان داد هیچ چیز از تکنیک کاریکاتور و کارتون و سینما نمی دانید.
گفتید: «در حالی که او تنها شهامت داشت از خامنه‌ای فقط دستش را بکشد؟»
توصیه می کنم برای درک بهتر موضوع کاراگاه گجت را به یاد بیاورید یا دوباره ببینید. ما هرگز بیش تر از دست دکتر کلا (شخصیت مخوف) را ندیدیم و بیش تر از او می ترسیدیم. در سینما و کارتون وقتی شما نمایش هویت یک فرد دوری می کنید و به دستی یا پایی و صدایی یا گفته ای افاقه می کند بر ترس و وحشت بیننده به خاطر مرموز بودن کاراکتر (حتی اگر بداند او کیست) افزوده می شود.
کاش یاد می گرفتید به جای حمله به مخالفتان از خود چیزی عرضه می کردید.





سروش

گفت...

با درستی و یا نادرستی موضع گیری های نیک آهنگ کاری نداارم فقط می خوام بگم نوشتی تو عافیت تو کانادا زندگی می کنه بدون سختی هایی که نیک اهنگ کشیده( لوله کشی و ..) رو مانا نیستانی نکشیده





ناشناس

گفت...

Seek and tired of of those who continue to bash nikahang and lack the wisdom to and integrity to honor freedom of expression. he is is not the problem you are!





ناشناس

گفت...

man az nikahange kosar motanaferam chon na mifhame chi mige na na chi mikeshe na ehteram halishe na chize dge badam migan be adamaei mese ishon ehtiaj darim chon harfe hagho mizane!man nemidonam vala in che haghie!!!age fahmidin be ma ham begin!kolan adame jalebi nist !





ناشناس

گفت...

كسي كه باباجونش از رفسنجاني نشان لياقت يا يه كوفتي تو اين مايه ها بگيره وضعش از اين بهتر نميشه.





ناشناس

گفت...

نیوشا:

من منتظرم ببینم کی نوبت مانا نیستانی میشه؟
سالهاست که توی یه کشور آزاد اروپائی زندگی میکنم و هنوز چونین درگیریهای ناشی از بی فرهنگی ندیده ام.
بابا بزارین مردم حرفشون رو بزنن.کارشون رو بکنن.یا با تو یا بر خلاف تو.چرا نمیتوانید دیگران را بپذیرید؟ مگر به آنجلینا جولی اندیشیدن از ارزش کار کسی میکاهد؟
چرا مثل احمدی نژاد تهدید به ارائه نوشته های بدتر در مورد آقای کوثر میکنی؟
بابا جون ماست خودتو بخور بزار همه زندگیشونو بکنن.اینقدر تو سر خودتون زدین که 32 سال گذشت و هنوز یا باید از دشمن کاریکاتور و کارتون بکشین یا فیلمهای راز گونه بسازید یا پای بساط تریاک و عرق به خامنه ای و دیگران فحش بدین و اونا به ریش و قلم شما بخندن و کارشون رو بکنن.
بس کنید.زشته!





Moolerian

گفت...

سلام
ميشه يه دعوتنامه بالاترين به من بدي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟





ناشناس

گفت...

جلسه گفتگو و پرسش و پاسخ با بهرام مشيري _ موضوع : نقد تعاليم و احكام اسلامي
تاريخ : شنبه
5 _February _2011
16_Bahman _1389
ساعت : 10 شب به وقت ايران

مسنجر پالتاك
اتاق : ايران عصر روشنگري
-----------------------
IRAN Asre Roshangari
Category : Asia
Subcategory : Iran
----------------------
جهت دانلود مسنجر پالتاك از لينك زير استفاده نماييد
http://www.paltalk.com/
سايت رسمي استاد بهرام مشيري
http://www.bahrammoshiri.com/
جهت اطلاعات بيشتر يا تمايل به شركت در پرسش و پاسخ لطفا با ايميل زير تماس بگيريد
Email : iranasreroshangari@gmail.com





سيروس

گفت...

سلام عرفان بعدا حدود پنج ماه ديروز امريکايي شديم و تونستيم بيايم برات کامنت بذاريم .
مرسي از مطلبي که نوشتي
من کاريکاتورهاي نيک اهنگ رو دوست دارم ولي حقيقتا نظراتي که ميده رو اصلا قبول ندارم بهتر اول بره اضافه وزنش رو کرم کنه بعد بيايد نظرهاشو به هم ببافه





ناشناس

گفت...

22 بهمن 1389 روز به پا خواستن مردم ایران بر علیه نظام ولایت فقیه است. باشد که ما نیز در این روز با الهام از تونس و مصر به خیابانها بریزیم و تا برچیده شدن این نظام پوشالی در خیابانها بمانیم.





مجتبی فعال

گفت...

سلام
لطفا یک دعوتنامه بهلاترین به من هم بدهید .
ممنون





مجتبی فعال

گفت...

سلام
لطفا یک دعوتنامه بالاترین به من هم بدهید .
ممنون




Blog Widget by LinkWithin