header-photo

کنش‌گری تفننی کمک زیادی به جنبش سبز نمی کند / همه همه کار نکنند، تقسیم کار کنند

بیش از یک سال از جنبش سبز گذشته است و با قوام پایه‌های اجتماعی جنبش و البته خارج شدن ظاهری کودتاگران از موضع بحرانی آنچه که اکنون جنبش سبز را آسیب‌پذیر می‌کند تمایل کنش‌گران به فعالیت‌های تفننی است. تا پیش از این به مدد وجود مناسبت‌هایی که به نوعی برنامه‌ی کار برای حضور فیزیکی کنش‌گران و یا هماهنگ کردن فعالیت‌هایشان بود کنش‌گران می‌توانستند صرفا با دورخیر برای آن مناسبت خود را آماده‌ی کنشی سبز کنند. اکنون اما، باید ضمن استفاده از مناسبت‌هایی که امکان حضور سبز مردم را دارد با سازمان دادن به نیروها و تشکیل شبکه‌هایی جدی اقدام به آگاهی رسانی منظم و با برنامه و موقعیت سازی گردد. 

باید کنش‌گران بکوشند اکنون با تقسیم کار (بنا بر توانایی، علاقه، امکان، محیط، جنسیت، مکان جغرافیایی و یا تخصص) از موازی کاری پرهیز کنند. هنگامی که همه همه کار می‌کنند، یا خیلی از کارها به صورت موازی و تکراری انجام می‌شود و یا اینکه خیلی‌ها به این امید که دیگران این یا آن قسمت از کار را انجام می‌دهند کاری نمی‌کند و تمام کار بر زمین می‌ماند چون حلقه‌ی واسط بین کنش‌ها قطع می‌شود. 

سازمان دادن به فعالیت‌ها و تقسیم کار در این مرحله از جنبش برای رساندن پیام جنبش و ایجاد یک حرکت ایجابی برای آن بسیار مهم است. کارهای بی‌شمار تکراری به هم اضافه‌ نمی‌شوند، فقط تکرار یک کارند. کنش‌گران نباید دیگر به نامنظم و تفننی کار کردن راضی باشند. هر کس هر جا که هست بکوشد به همراه کسانی که آن‌ها را می‌شناسد برنامه‌ی کار و تقسیم کار داشته باشد. بدین ترتیب هم به تشکیل شبکه‌های اجتماعی سبز کمک می‌کنیم و هم تمرین خوبی برای تشکیل نهاد‌های مدنی و رفتار گروهی می‌کنیم. 


1 comments:








صدف

گفت...

جای خالی یک سایت و یا یک وبلاگی که رانت خواری ها و دزدیهای مالی این رژیم رو بصورت فایلهایی مناسب برای مبایل و یا پرینت و آماده دانلود گردآوری بکنه، خالیه...زمان شاه مردم در دنیای واقعی اطلاع رسانی میشدن...حالا بماند که اون اطلاعات مغرضانه و بعضا کذب بود ولی همه دیدن که این نوع اطلاع رسانی چقدر تاثیر شگرفی داشت...یا چرا دور بریم...همین انتخابات سال قبل رو بخاطر بیارید...ستادهای انتخاباتی با پخش کاغذ و سی دی بود که مردم رو از کارهای احمدی نژاد آگاه کردن نه اینه که در دنیای مجازی فعالیت کنن...که اگر میخواستن اینترنتی مردم رو آگاه کنن که هیچوقت اون جمعیت عظیم در خیابان حضور پیدا نمیکردن...مردم ایران مردم کف خیابانی هستن...باید در دنیای واقعی اطلاعات بگیرن...اگه در کنار سایت شما محلی رو اختصاص بدین برای افشای مسائل اقتصادی این حکومت و حتما فایلهاش رو هم برای دانلود تنظیم کنید خیلی خوب میشه...در ضمن بچه های داخل ایران باید در دنیای واقعی این اطلاعات رو پخش کنن...انرژی اونها رو در نیای مجازی نباید هرز کرد...دنیای مجازی رو به عهده بچه های خارج از ایران بزاریم بهتره...کلا باید کارهات بصورتی باشه که هدف غایی برای اطلاع رسانی مردم خارج نت در نظر گرفته بشه...البته اینها نظر من هست...موفق باشید




Blog Widget by LinkWithin