header-photo

روش های موثر برای 16 آذر :عکس های شهادت/جراحت/ضرب و شتم را نشان نیروها بدهید / پلاکاردهای دعوت و مهربانی حمل کنید


نیروهای امنیتی را گروه های مختلفی تشکیل می دهند ولی فراموش نکنیم که همه ی آن ها انسان اند و می شود راه هایی برای همراهی آن ها با مردم پیدا کرد.

1. حتما عکس صحنه های شهادت، جراحت و ضرب و شتم هم میهانان را به آن ها نشان دهید و بگذارید گفت و گوی درونی آن ها با وجدانشان کار خودش را بکند.

2. اگر به صورت گروهی ایستاده اند و صدایتان به آن ها می رسد با آن ها صحبت کنید. از وجدان، رحم و شفقت و وطن دوستی و بازیچه ی کودتاچیان شدن بگویید.

3. اگر می توانید به صورت فردی با کسی صحبت کنید نهایت محبت را به کار ببرید و او را نسبت به نتایج و عواقب کارش آگاه کنید.

4. بجای این که افراد را مورد طعن و نفرین و مضحکه قرار دهید کارشان را شماتت کنید. مثلا نگویید تو جیره خواری تف بر تو، بگویید جیره خواری شان یک انسان شریف نیست. بگویید عاقبت ستمگری به مردم به خود و خانواده ی ستمگران بر خواهد گشت و آن ها و خانواده ها و وجدانشان را رها نخواهد کرد.

5. با شوخی کردن (و نه مسخره کردن) جو خشونت را بشکنید و آن ها را به انسان بودن و هم وطن بودنشان نزدیک تر و آگاه تر کنید. آن ها را تحریک به خشونت نکنید. در عوض بگویید که می دانید ته دلی آن ها هم با مردم سبز هستند چون انسانند و ظالم را از مظلوم تشخیص می دهند و بی دفاع را از حمله کننده باز می شناسند.

6. اگر می توانید به صورت گروهی برایشان شعار/سرود های حمایت آمیز بخوانید. مسلما اگر عده ای بخوانند نیروی انتظامی / تو هم دوست مایی، یا بسیجی با غیرت محبت کن به ملت،  و ... درجه ی خشونت گری و یا اراده ی خشونت در بخشی از نیروها از بین خواهد رفت. فراموش نکنیم که آن هم انسان هستند.

7. برایشان از درد و رنج های افراد شکنجه شده و مجروح و مضروب شده و زندانی شده صحبت کنید و اینکه تمام کسانی که دستی در این کارها دارند باید جوابگوی خدا و خلق خدا و وجدان خودشان باشند. بگویید که اگر این بلاها سر اعضای خانواده ی خودشان می آمد آن ها چه می کردند.

8. زنان و دختران شجاع سبز با گفتگوی مهربانانه و با یاد آوری رنج ها و جراحت ها و شهادت مردم بیگناه وجدان و جوانمردی نیروها را به تامل و نگاه دوباره دعوت کنند. بگویند که آن ها نیز همچون اعضای خانواده خودشان هستند و ضرب شتم افراد بی دفاع از مردانگی نیست.

9. از تمام موارد بالا می توان پلاکارد تهیه کرد و در دست گرفت و به نیروها نشان داد تا کمی با وجدان و انسانیت خود خلوت کنند و دست از بازیچه ی کودتا شدن بکشند.  مطمئنم اگر این روش به صورت دست جمعی و مداوم بکار گرفته شود ریزش بزرگی در نیروهای کودتاچیان در دراز مدت اتفاق خواهد افتاد.

رسانه شماییـــــــــــــــــــــــد لطفا این نوشته را برای دیگران هم بفرستید

«حرف حساب» ف.ی.ل.ت.ر است از دیگران بخواهید از  اینجـــا  مشترک شوند. با سپاس


1 comments:








ناشناس

گفت...

فیلم قدیمی " طلای سفید" قبل از نکبت جمهوری اسلامی:
http://www.youtube.com/watch?v=z...h? v=zkw1kTrAQrw
گشتاسب | 12.06.09 - 3:07 pm | #

اگر میشه یه دعوتنامه بالاترین برام بفرست و لینک منو هم بزار تو بالاترین تا ملت از شر فیلتر راحت شن ممنون میشم لطف کنی
shahrokh | Homepage | 12.07.09 - 7:07 am | #




Blog Widget by LinkWithin