header-photo

جنبش سبز فرصت بزرگی برای بازسازی و نوسازی فرهنگی ایران و ایرانی

گرچه زیان های مادی حکومت مثلا دینی در این سی سال بسیار بوده است ولی بزرگترین آوار بر سر فرهنگ مان وارد شده است. رواج ریا و دورغ و فریب با ظاهر سازی های دینی. گسترش خودخواهی و زرنگ بازی و کلاه برداری شرعی و کلاه گذاری شرعی، نبود اعتماد و احترام به نفس، بی قانونی، معمولی شدن روحیه ی دلالی و راحت طلبی، سفسطه های کلامی، افزایش لحن تمسخر و تحقیر از یک سو و چاپلوسی و تملق از سوی دیگر، دو و چند شخصیتی شدن اکثر آفراد جامعه، ناآسودگی روانی و بی اطمینانی به اصول اخلاقی، همه گیر شدن فساد حنسی مخفی در عین انکار آن، دو قطبی شدن جامعه و رواج خشونت و بسیار ناهنجاری دیگر که در این کوتاه نمی گنجد. 


حال که جنبش سبز علیه این سیاهی بپاخاسته است آن را مبنایی برای بازسازی و نوسازی فرهنگ ایران کنیم. به گفته مهندس میرحسین موسوی رییس جمهور قانونی و منتخب ایران نشان بدهیم که سبز یعنی پایداری، مهربانی، آبادانی و زندگی. پیش نهاد می کنم تا می توانیم سخت کوش و پایدار باشیم و از تمسخر عقاید دیگران هر چقدر هم که از نظر ما احمقانه به نظر می رسند خودداری کنیم. تمسخر کردن همان است که در کلام احمدی نژاد آن قدر از آن متنفریم و آن را دور شان یک آدم معمولی می دانیم چه برسد به جایگاهی که او را بر آن نشانده اند. 


تمسخر دیگران یعنی رواج خشونت، یعنی حق دادن به دیگری که او نیز تو را مسخره کند. اگر کسی را مسخره کنی به او احترام نخواهی گذاشت و اگر به  او  احترام نگذاشتی هر ستم و ناراستی که بعد از در حقش انجام دهی آن را توجیه خواهی کرد (حتی تجاوز را!) شروغ کنیم به مسخره نکردن. لحنه کنایه و تمسخر را از کلاممان دور کنیم و به پیروزی جنبش سبز ایمان داشته باشیم چرا که گفتار نیک و پندار نیک و کردار نیک همیشه پیروز بوده است. 



رسانه شماییـــــــــــــــــــــــد  لطفا  این نوشته  را برای دیگران هم بفرستید
سبــــــز یعنــــی استقـــــــــــــــــــامت تا بهــــــــــــــــــــــــــــار
حرف حساب ف-ی-ل-ت-ر است از دیگران بخواهید از اینجـا مشترک شوند
Blog Widget by LinkWithin